וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסטב לא מאיים: מחיר הנפט יורד ל-110.38 דולר לחבית

הדר תדמור

2.9.2008 / 10:31

נסחר קרוב לרמת שפל של ארבעה חודשים. זאת לאחר שסופת ההוריקן גוסטב החמיצה את מרבית מתקני הנפט של ארה"ב במפרץ מקסיקו

מחיר הנפט נסחר ברמה של 110.38 דולר לחבית במחסר האלקטרוני בבורסות הסחורות של ניו יורק. מחיר הקרוב לשפל של ארבעה חודשים בניו יורק. זאת לאחר שסופת ההוריקן גוסטב החמיצה את מרבית מתקני הנפט של ארה"ב במפרץ מקסיקו ויצרניות ומזקקות הנפט מתכוננות לשוב לעבודה סדירה.

סופת ההוריקן גוסטב, שהגיעה אתמול לחופיו של מפרץ מקסיקו, נחלשה לדרגה 1 ואינה צפויה להתחזק באופן משמעותי עם הגעתה לאזור האחראי על 25% מתפוקת הנפט של ארה"ב. גוסטב, שהגיעה קרוב לדרגה 5 - הדרגה החמורה ביותר - כשחצתה את קובה בסוף השבוע, היכתה אתמול בחופי לואיזיאנה והגיעה לניו אורלינס, שנפגעה קשות כתוצאה מסופת ההוריקן קתרינה לפני שלוש שנים.

גוסטב נחלשה יותר מהצפוי לפני הגיעה לניו אורלינס, אך הרוחות החזקות והגשמים הכבדים שהביאה עמה מעמידים במבחן את מערכת הסכרים המגנים על העיר, שכשלה ב-2005 והובילה למותם של יותר מ-1,000 מתושבי העיר.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש אוקטובר יורדים ב-4.3% לעומת מחיר הסגירה ביום שישי. החוזים נסחרים לעומת מחיר הסגירה של יום שישי, בגלל שאתמול התקיים מסחר אלקטרוני בנפט בלבד, לרגל הלייבור דיי. לעומת אתמול יורדים מחירי הנפט ב-0.7%.

מחיר הנפט ירד ב-25% מאז רמת השיא אליה הגיע ב-11 ביולי - כשנסחר ב-147.27 דולר לחבית בניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully