וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשיא מול סל המטבעות מאז תחילת השנה

TheMarker

2.9.2008 / 10:39

הדולר בשיא מול סל המטבעות מאז תחילת השנה



מחדר העסקאות של פינוטק נמסר הבוקר כי, הדולר נסחר בשיא כנגד סל המטבעות העיקריים מאז תחילת השנה, הגורם העיקרי טמון בצניחת מחירי הנפט. התחזקותו של השטר הירוק שלחה את יחסי הכוחות כנגד האירו אל מתחת ל-1.4600 ואל מתחת ל-1.80 כנגד הסטרלינג, לראשונה מאז אפריל 2006. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 108.15 אל מול היין וסביב הרמות של 1.1020 אל מול הפרנק השוויצרי.



הנפט איבד כ-35 דולר מערכו מאז נגע בפיק של כל הזמנים 147 דולר לחבית, מחירי נפט זולים יותר יוצרים הקלה על הצרכן האמריקאי שאחראי ליותר מ-70.0% מהפעילות הכלכלית בארה"ב, כתוצאה מכך מקבל הדולר רוח גבית חיובית משמעותית אל עבר שיא כנגד העיקריים מאז תחילת 2008.



הסטרלינג הבריטי רושם בימים אלה צלילה חדה כנגד העיקריים ואף מידרדר לשפל של כל הזמנים אל מול האירו. התשקיף הפסימי עבור הכלכלה הבריטית מחזק את ההערכות לקיצוצי ריבית בממלכה, כמו כן הירידות המתמשכות במחירי הנדל"ן גורמות לבריחתם של משקיעים זרים פוטנציאלים רבים ומחלישים את הפאונד.



היום עיני המשקיעים יהיו נשואות אל עבר אוסטרליה עם החלטת הריבית, הצפי הוא לקיצוץ של 0.25% בריבית ויש הטוענים כי זהו לא המהלך האחרון שבו ינקוט הבנק המרכזי. הדולר האוסטרלי רושם ירידות חדות לשפל של 11 חודשים אל מול האמריקאי ושפל של 6 חודשים אל מול היין היפני. בנוסף לחולשתו של האוסטרלי כדאי יהיה לעקוב אחר פירסומי סקר ISM ייצור מארה"ב בשעה 17:00 שעון ישראל, כל מספר נמוך מ 50.0 עשוי להחזיר את הלחץ על השטר הירוק.



דולר/שקל: השטר הירשאלי צונח לשפל של חמישה חודשים אל מול הדולר. למרות זאת הבנק המרכזי ממשיך את מדיניות הגדלת יתרות המט"ח וקנה בממוצע 90 מליון דולר ליום בחודש אוגוסט. הדולר רשם את רמתו הגבוהה אל מול השקל מאז תחילת אפריל 08, "חוסנו של הדולר בזירה הגלובלית משפיע גם על יחסי הכוחות אל מול השקל", נמסר מחדר העסקאות של פינוטק. מבחינה טכנית הצמד דולר/שקל עשוי להמשיך מעלה אל עבר ההתנגדות הבאה סביב 3.6500 בטווח של שבועיים בלבד. כעת נסחר הדולר סביב 3.6120 אל מול השקל.



זהב: אמש לא התקיים מסחר בזהב בשל חג העובדים בארה"ב. יחד עם זאת השפעה כפולה על המחיר עשויה לדרדר אותו אל עבר 800 דולר ואף מתחת לכך. "הדולר יציב והנפט בירידות חדות ולכן לנו המשקיעים יש את כל הסיבות לממש פוזיציות על המתכת הזהובה בתקופה זו", כך מוסר טריידר סחורות בכיר מהסיטי בלונדון. ההסבר הכלכלי הוא פשוט: הזהב שומר על ערכו הריאלי לאורך השנים ולכן משמש כהגנה מפני אינפלציה, בימים שמחירי הנפט צונחים גם הדאגה מפני אינפלציה דועכת ומתקבל תמריץ למכירות זהב.



נפט: עוצמתה של הסערה גוסטאב דועכת ומחירי הנפט בירידות חדות של יותר מ-3.5%. החשש הגדול שההוריקאן גוסטאב תפגע במפרץ במקסיקו ותקפיץ את מחירי הזהב השחור נמוג אתמול, כתוצאה מכך גל המימושים דחף את מחירי הנפט אל שפל של 4 חודשים. כעת חוזה עתידי על הנפט נסחר סביב הרמות של 111.20 דולר לחבית. בזמן שהסערה שוכחת המשקיעים מפנים את מבטם אל עבר הדולר שמפגין חוסן מול העיקריים, מרבית תשומת הלב נתונה ליחסי הכוחות שבין האירו והדולר. תחילתו של לחץ מכירות אפילו מתון על הדולר עשויה להחזיר בקלות את הנפט לאיזורים של 115 דולר לחבית במספר ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully