וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי גאידמק לוקח הלוואה

יובל מעוז

2.9.2008 / 11:48

חתם עם צבי ויוסף ויליגר, מבעלי חברת ויליפוד, על קבלת הלוואות מהשניים. גאידמק שעבד מחצית מאחזקותיו במניות ויליפוד

ארקדי גאידמק ממשיך לחפש נזילות וכעת הוא מוצא אותה, לא בבנקים, אלא בבעלי עניין בחברה שבאחזקתו. ארקדי גאידמק חתם עם צבי ויוסף ויליגר, מבעלי חברת ויליפוד (-1.81% , 1300.0), על קבלת הלוואות מהשניים. גאידמק, המחזיק ב-44.3% ממניות ויליפוד, שיעבד תמורת ההלוואות אחזקות רבות במספר מחברותיו הציבוריות.

בהודעה של ויליפוד לא מפרטת החברה את סכומי ההלוואות שניתנו לגאידמק, אך כן מפורטים השעבודים שהובטחו ללוויים להחזרת ההלוואות: גאדימק שעבד מחצית מאחזקותיו במניות ויליפוד, השוות כ-27.7 מיליון שקל; 150 אלף כתבי אופציה מסדה 2 של ויליפוד השוות כ-405 אלף שקל; מחצית מהחזקות גאידמק בגילאון (0.0% , 80.0) (25.2%) השוות כ-7 מיליון שקל; מחצית מאחזקות גאידמק מחברת אמריס (37.5%).

שני בעלי העניין בחברת ויליפוד שהעניקו לגאידמק את ההלוואות, צבי ויליגר ויוסף ויליגר מחזיקים בחברה ב-10.62% ו-1.91% בהתאמה.

ביולי 2007 נטל גאידמק הלוואה מבנק מזרחי טפחות לצורך רכישת מניות של אוסיף, וכעת דורש הבנק ממנו פירעון מיידי של ההלוואה בהיקף של 245 מיליון שקל.

החברות הציבוריות של גאידמק ספגו הפסדים כבדים ברבעון האחרון. אמריס, חברת האחזקות של גאידמק, סיימה את הרבעון עם הפסד של 4.2 מיליון דולר לעומת רווח ברבעון המקביל. גאידמק מייעד את אמריס להיות החברה שתרכז את פעילות אוסיף, בית ההשקעות גילאון, ו-ויליפוד השקעות.

חברת הנדל"ן אוסיף סיימה את הרבעון עם הפסד של 34.3 מיליון שקל, אך מדובר בקיטון בהפסד לעומת הרבעון המקביל בו הפסידה החברה 141.5 מיליון שקל. איחוד פעילות ארנסון, העוסקת בבניין והנדסה, אותה רכשה אוסיף בסוף 2007, הוביל לגידול משמעותי בהכנסות, אך הוצאות המימון נותרו גבוהות והובילו את החברה להציג הפסד גבוה ברבעון.

בית ההשקעות גילאון רשם הפסד של כ-7 מיליון שקל ברבעון. הכנסות החברה צנחו ב-90% והסתכמו ב-1.8 מיליון שקל בלבד ברבעון השני של השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • גאידמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully