וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסטב הכתה במהמרים על עליית מחירי הנפט

טל לוי

2.9.2008 / 11:58

אופציה על עליית מחירו של "הזהב השחור" צונחת כעת ב-49%. מי שהימר על ירידות מרוויח בגדול, שכן מחירה של אופציה מזנק ב-43%

מי שהימר אתמול על עליית מחירי הנפט, מקבל כעת מכה כואבת שמדגישה עד כמה מסוכן ותנודתי הוא המסחר באופציות, ולעומתו, מי שהימר בכיוון הנכון, רואה כיצד כספו צומח במהירות. אופציית CALL של קסם על מחיר הנפט (המתייחסת למחיר בסיס של 150 דולר לחבית) צונחת כעת ב-49% ומחירה של האופציה על מחיר בסיס של 120 דולר צונח כעת ב-34%.

לעומת זאת, מי שהימר כנגד עליית מחירי הנפט - והניח כי מחירי הנפט דווקא ירדו - מרוויח כרגע בגדול שכן מחירה של אופציית ה-PUT על בסיס מחיר של 100 דולר לחבית (המאפשרת להרוויח מירידת מחיר הנפט) מזנקת כעת ב-43%. מחירה של האופציה המבוסס על מחיר בסיס של 120 דולר לחבית עולה ב-23%.

חדר המסחר של איטריידר מאפשר לרכוש אופציות דיגיטליות לתקופות קצרות של שעה או יותר. המשמעות היא שאם מחיר הנפט חוצה סף מסויים, מתקבל רווח של 70% אולם פוזיציה בכיוון ההפוך גוררת הפסד של 70% מההשקעה.

מי שרכש אופציית CALL כאשר מחיר הנפט עמד על 116 דולר, הרוויח ברגע שמחיר הנפט היה גבוה מ-116 דולר לחבית בעת הפקיעה. לעומת זאת, מי שחשב שמחיר הנפט יעלה ורכש את האופציה, הפסיד 70% מכספו אם מחיר הנפט ירד (בשעת הפקיעה) למחיר נמוך מכך. מי שקנה אופציית PUT, הרוויח 70% אם בשעת הפקיעה, מחיר הנפט היה נמוך מהמחיר בעת הקניה.

גוסטב הגיע - אך היה חלש

מחיר הנפט נסחר ברמה של 110.38 דולר לחבית במחסר האלקטרוני בבורסות הסחורות של ניו יורק. מחיר הקרוב לשפל של ארבעה חודשים בניו יורק. זאת, לאחר שסופת ההוריקן גוסטב דילגה על מרבית מתקני הנפט של ארה"ב במפרץ מקסיקו ויצרניות ומזקקות הנפט מתכוננות לשוב לעבודה סדירה.

סופת ההוריקן גוסטב, שהגיעה אתמול לחופיו של מפרץ מקסיקו, נחלשה לדרגה 1 ואינה צפויה להתחזק באופן משמעותי עם הגעתה לאזור האחראי על 25% מתפוקת הנפט של ארה"ב. גוסטב, שהגיעה קרוב לדרגה 5 - הדרגה החמורה ביותר - כשחצתה את קובה בסוף השבוע, היכתה אתמול בחופי לואיזיאנה והגיעה לניו אורלינס, שנפגעה קשות כתוצאה מסופת ההוריקן קתרינה לפני שלוש שנים.

אופציות: מסחר תנודתי

המסחר באופציות דומה להתערבות בין שני צדדים (כותב האופציה והרוכש) כאשר צד אחד סבור כי ביום מסויים (יום הפקיעה), יעמוד מחיר הנפט על מחיר שנקבע מראש, ואילו הצד השני סבור כי המחיר יהיה נמוך מכך. במילים אחרות: ההפסד של האחד הוא הרווח של השני. באופציות אלה ניתן כמובן לסחור בשוק.

בבורסה נסחרות שתי סדרות על אופציות נפט מבית קסם של אקסלנס: הראשונה מבוססת על מחיר של 120 דולר והשניה על מחיר של 150 דולר - שתיהן מיועדות לפקיעה בנובמבר. מי שמאמין שמחיר הנפט יעלה, יכול לרכוש אופציית מסוג CALL אך הרווח שלו ממונף, כלומר מוכפל פי כמה וכמה: מחיר הנפט למשל ירד אתמול ב-4% אולם מחיר האופציה זינק כאמור בכמעט 50% כלומר ביותר מפי 10.

קסם מאשרת לנקוט בפוזיציה שמאפשרת להרוויח מירידת מחיר הנפט כאשר במקרה זה, האופציות הן על מחיר נפט של 100 או 120 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully