וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט בית השקעות: הבנק המרכזי האוסטרלי יבצע לפחות הורדת ריבית נוספת עד סוף השנה

TheMarker

2.9.2008 / 12:32

ספרינט בית השקעות: הבנק המרכזי האוסטרלי יבצע לפחות הורדת ריבית נוספת עד סוף השנה

להערכת ספרינט בית השקעות, הבנק המרכזי עשה את הדבר הנכון, אך היה צריך להשתהות מעט יותר, ולהוריד את הריבית כבר לפני חודשיים. בבית ההשקעות צופים כי הבנק יבצע לפחות הורדת ריבית נוספת עד סוף השנה. יש לציין כי מושל הבנק לא אותת על אפשרות להורדת ריבית באוקטובר, ולהערכת ספרינט בית השקעות תזמון הצעד המוניטארי הבא יהיה תלוי רבות בהתפתחויות הכלכליות הן במישור הגלובאלי והן במשק המקומי האוסטרלי.



למדיניות מוניטארית מרחיבה יש כידוע השפעה פסיכולוגית, בעיקר על ציבור המשקיעים הפרטיים והעסקיים. צעד זה גם גרם לארבעת הבנקים הגדולים באוסטרליה לחתוך את הריבית על משכנתאות ברבע אחוז לרמה ממוצעת של 8.95%.



להורדת הריבית היתה השפעה גם על הדולר האוסטרלי, אשר ירד היום לרמתו הנמוכה ביותר בשנה האחרונה. המטבע גם בין היתר על רקע חששות מהמשבר העולמי אשר גורם למשקיעים רבים להסיט כספיהם מנכסים אסייתיים בעלי התשואה הגבוהה (בעיקר אלה השייכים למדינות אשר מורידות ריבית, אשר גם מושפעים רבות ממגמת הסחורות, ומעבירים אותם לנכסים בטוחים יותר במערב.



מה-15 ביולי, הדולר האוסטרלי צנח בשיעור של 15%. המשך היחלשותו תגרום להתגברות הלחצים האינפלציוניים, דבר אשר עלול להשפיע על החלטת הבנק המרכזי בנושא המדיניות המוניטארית. בבית ההשקעות צופים כי המטבע ימשיך להיחלש בטווח הקצר, וירד מתחת לרמת ה-0.80 לעומת הדולר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully