וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבדיקות ראשוניות עולה: ההוריקן גוסטב הסב נזקים קלים בלבד לתעשיית הנפט במפרץ מקסיקו

רויטרס

2.9.2008 / 13:10

למרות החששות, הסופה גוסטב כמעט ולא הזיקה לאסדות ולבתי הזיקוק במפרץ מקסיקו



בדיקות ראשוניות שנערכו בחלק ממתקני הנפט במפרץ מקסיקו העלו כי סופת ההוריקן גוסטב גרמה לנזקים קלים בלבד, אם בכלל, כשחלפה דרך האזור האחראי ל-25% מתפוקת הנפט של ארה"ב.



גוסטב, שעוררה חששות כי תגרום ליותר נזקים למתקני הנפט במפרץ מקסיקו מסופת ההוריקן קתרינה שהיכתה באזור לפני שלוש שנים - נחלשה להוריקן מדרגה 2 כשחלפה בסמוך לנמל פורט פורצ'ון בלואיזיאנה, המשמש את חברות הנפט ובתי הזיקוק. מאז כבר נחלשה גוסטב לסופה טרופית, עם רוחות של 96.5 קילומטרים לשעה, לאחר שפסחה ברובה על אסדות הנפט ובתי הזיקוק במפרץ מקסיקו.



חלק מהחברות העוסקות בקידוח תת ימי במפרץ מקסיקו מסרו כי חיישנים שנותרו במתקני הנפט שלהן, אשר פונו מעובדיהם, מצביעים על כך שלאסדות לא נגרמו נזקים משמעותיים. ענקית הנפט האירופית רויאל דאץ' של, לעומת זאת, מסרה כי יידרשו לה בין 3 ל-5 ימים כדי לחדש את תפוקת הנפט שלה באזור.



גוסטב הובילה לסגירת כ-75% מהתפוקה במפרץ מקסיקו, שם נמצאת כ-26% מהתפוקה הכוללת של ארה"ב ו-14% מתפוקת הגז הטבעי שלה. עובדים ביותר מ-70% מהאסדות ובתי הזיקוק לחופי מפרץ מקסיקו פונו, ותפוקה של כ-1.25 מיליון חביות נפט ביום, ו-6.09 מיליארד רגל מעוקב גז טבעי, הופסקה - למעלה מ-96% מתפוקת הנפט במימי המפרץ, וכ-82% מתפוקת הגז. הנרי האב, המסוף בו מתבצע תמחור החוזים על הגז הטבעי בארה"ב, נסגר אף הוא.



למרות החששות, דיווחו רבות מחברות הנפט באזור כי מבדיקות ראשוניות עולה שגוסטב לא גרמה ברובה לנזקים. חברת הנפט קונוקו פיליפס מסרה כי נראה שמתקניה במפרץ מקסיקו לא ניזוקו בעקבות הסופו, ומשטרת האזור דיווחה כי לא נרשמו שטפונות במתקני הנפט של אקסון מוביל וקונוקו פיליפס.



ואלרו אנרג'י, מזקקת הנפט הגדולה בצפון אמריקה, מסרה כי בדיקה ראשונית של בתי הזיקוק שלה בלואיזיאנה העלתה כי לא נגרם למבנים נזק משמעותי וכי אספקת החשמל למתקנים לא נפגעה. עם זאת, מזקקת הנפט של אקסון מוביל בבאטון רוז' ניזוקה באופן זמני בעקבות הפסקת חשמל שנגרמה בשל הרוחות החזקות.



למרות הנזקים החלשים מהצפוי, אמר היום מושל לואיזיאנה בובי ג'ינדל כי אקסון מוביל ושל צפויות לבקש אספקת חירום ממלאי הנפט האסטרטגי של ארה"ב, לאחר שגוסטב הובילה לסגירתם של שני נתיבים ימיים מרכזיים. משל נמסר כי החברה צפויה להתחיל להחזיר עובדים לאסדות ולמתקנים שנמצאים מחוץ למסלולה של הסופה.



כאשר סופות ההוריקן קתרינה וריטה פגעו במפרץ מקסיקו ב-2005, הן החריבו 100 אסדות נפט והובילו לצמצום של 25% מתפוקת הנפט האמריקאית. בתחילת ינואר 2006, כשלושה חודשים אחרי פגיעת הוריקן קתרינה, עדיין היתה תפוקת הנפט במפרץ מקסיקו נמוכה ב-27% מרמתה לפני הסופה. תפוקת הגז הטבעי באותה עת היתה נמוכה ב-19% מרמתה לפני הסופות. הסופה קתרינה שפגעה בלואיזיאנה הוגדרה כסופה מדרגה 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully