וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה נחלצת לעזרת שוק הדיור: חשפה תוכנית סיוע בסך 1.8 מיליארד דולר לעידוד השוק

סוכנויות הידיעות

2.9.2008 / 13:15

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הקפיא את המס על רכישת בתים במטרה לבלום את ההידרדרות בשוק



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הקפיא באופן זמני את המס על רכישת בתים במדינה וחשף תוכנית בסך מיליארד ליש"ט (1.8 מיליארד דולר) שנועדה לסייע לשוק הדיור הבריטי להתאושש מההידרדרות החמורה ביותר שלו מזה לפחות 18 שנים.



תוכניתו של בראון תאיץ את פיתוחן של תוכניות דיור ממשלתיות בסך 6.5 מיליארד ליש"ט, שנועדו לסייע לאנשים לרכוש בתים חדשים ולתמוך בלווים הנאבקים בתשלומי המשכנתא שלהם. החל מיום רביעי, מסר שר האוצר הבריטי אליסטר דרלינג, בתים שנרכשו עבור פחות מ-175 אלף ליש"ט (320.1 אלף דולר) יהיו פטורים ממסים על רכישת בית במשך שנה. המהלך צפוי לעלות לממשלה 600 מיליון ליש"ט באובדן הכנסות.



כיום, משלמים רוכשי בתים בבריטניה המוערכים ב-125-250 אלף ליש"ט מס קרקעות של 1% משווי העסקה. רוכשי בתים ששוויים מעל ל-250 אלף ליש"ט משלמים מס בסך 3% משווי הרכישה, ורוכשי בתים שנרכשו תמורת יותר מ-500 אלף ליש"ט משלמים מס של 4%.



תוכנית הסיוע של הממשלה לשוק הדיור מהווה חלק מהמאמצים הממשלתיים למנוע מכלכלת בריטניה לגלוש למיתון בעקבות ההידרדרות בשוק הדיור, העלייה במחירי הדלק והמזון ומשבר האשראי העולמי, על רקע נפילה חדה בתמיכה הציבורית בממשלתו של בראון. ברבעון השני של 2008 לא צמחה כלכלת בריטניה לעומת הרבעון הראשון - לראשונה מזה 16 שנים.



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, הזהיר בראיון למוסף סוף השבוע של העיתון "גרדיאן" כי כלכלת בריטניה עומדת בפני ההאטה החמורה ביותר שלה מזה 60 שנה. דרלינג הוסיף כי ההאטה הכלכלית בבריטניה תהיה ארוכה ועמוקה יותר מתחזיות קודמות בעקבות משבר האשראי העולמי, ההידרדרות בשוק הדיור והעלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון.



דבריו של דרלינג הינם התחזית העגומה ביותר לכלכלת בריטניה שניפקה הממשלה עד כה, והם מצטרפים לאזהרת הבנק המרכזי של בריטניה, לפיה 2 מיליון אנשים עשויים למצוא את עצמם ללא מקום עבודה עד חג המולד. בעקבות הדברים, נפלה אתמול הליש"ט לשפל מול היורו ולשפל של שנתיים וחצי מול הדולר.



חברת המחקר הומטראק דיווחה אתמול כי מחירי הבתים בבריטניה נפלו ב-5.3% בחודש אוגוסט - הירידה החדה ביותר שלהם מאז 2001 - בעקבות ההאטה הכלכלית. המחיר החציוני של בתים באנגליה ובוויילס נפל ב-5.3% לעומת אוגוסט 2007 ל-167 אלף ליש"ט (305 אלף דולר).



בנק ההשקעות ליהמן ברדרס דיווח היום כי כלכלת בריטניה נמצאת בדרכה למיתון, אם לא נכנסה כבר למצב של מיתון, אך העריך כי בורסת לונדון תסיים את השנה ברמה גבוהה יותר מרמתה הנוכחית.



מדו"ח שפירסם ליהמן עולה כי שיעור האינפלציה בבריטניה יגיע לשיאו בספטמבר והריבית במדינה תרד מרמתה הנוכחית - 5% - לרמה של 3.5% ב-2009. התפתחויות אלה, לפי ליהמן, ישפיעו על מדד הפוטסי יותר מהירידה ברווחי החברות ויובילו אותו לעלייה של 10% מרמתה הנוכחית ל-6,150 נקודות, למרות משבר האשראי העולמי והמיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully