וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת מה-OECD נפגשה עם שר האוצר ועם נגיד בנק ישראל; צפויים לגבש המלצה האם לקבל את ישראל לארגון

טל לוי

2.9.2008 / 13:20

בר-און: ההצטרפות לארגון ה-OECD הינה שלב חשוב בהתבגרותו ושכללו של המשק הישראלי והסקטור הציבורי



חברי המשלחת למדיניות כלכלית של ארגון ה-OECD, בראשות מנהל המחלקה הכלכלית של הארגון אנדרו דין, נפגשה היום בבוקר עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ועם שר האוצר, רוני בר-און. הפגישה נערכה במסגרת קידום הליך הצטרפותה של ישראל לארגון. חברי המשלחת ייפגשו בהמשך היום גם עם מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, הממונה על התקציבים, רם בלינקוב, והממונה על שוק ההון, ידין ענתבי. המשלחת תשהה בארץ ארבעה ימים, במהלכם ייפגשו עם נגיד בנק ישראל, נציגי משרדי התמ"ת, הבריאות והחינוך, ועם נציגים מתחום התעשייה והאקדמיה.



ממשרד האוצר נמסר כי שר האוצר סקר בפני חברי המשלחת את מצב המשק הישראלי ואת עיקרי המדיניות הכלכלית שמנהיגה הממשלה כפי שבאה לידי ביטוי בתקציב המדינה לשנת 2009 שאושר בממשלה. השר אמר כי "הכלכלה הישראלית הוכיחה עמידות גם מול חוסר יציבות כלכלית - עולמית ופוליטית - מקומית, בזכות השמירה על מדיניות תקציבית עקבית המשדרת יציבות למשק הישראלי ולשווקי העולם".



מבין הצעדים שמקדמת הממשלה, ציין השר את היקף ההשקעה הממשלתית בחינוך ותיאר את הרפורמה בחינוך. השר ציין כי השקעת הממשלה בתחום החינוך נובעת מההכרה כי החינוך הינו מנוע צמיחה לטווח הארוך. השר סיכם ואמר כי ההצטרפות לארגון ה-OECD הינה שלב חשוב בהתבגרותו ושכללו של המשק הישראלי והסקטור הציבורי.



המחלקה למדיניות כלכלית בארגון ה-OECD צפויה לגבש חוות דעת מקצועית שתכלול פרמטרים שונים לבחינת התאמתה של מדינת ישראל לארגון המדינות המפותחות. דו"ח הוועדה יובא לאישור בוועדת הכלכלה של הארגון ובמועצת ה-OECD. השבוע מבקרים בארץ שני צוותים נוספים שיגבשו חוות דעת דומה בנושאי מנהל ציבורי וחקלאות.



ארגון ה-OECD בוחן את רמת מחויבותה של ישראל לסטנדרטים של הארגון, המבוססים על ערכי דמוקרטיה פלורליסטית, שלטון החוק ומחויבות לכלכלת שוק חופשי המיישמת עקרונות של פיתוח בר-קיימא. הליך ההצטרפות מנוהל על ידי צוות ההיגוי המקצועי בראשות ראש האגף הבינלאומי במשרד האוצר, עודד ברוק, הקובע את המדיניות לקידום והסדרת העניינים הדרושים לשם מימוש ההצטרפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully