וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפצה שני יתומים של נרצחת ב-3 מיליון שקל - לאחר שהמשטרה נכשלה בהגנה על חייה

הילה רז

2.9.2008 / 13:34

הנרצחת התלוננה במשטרה מספר פעמים על אלימות בן זוגה, שהתאבד לאחר שאנס ורצח אותה



המדינה תפצה את שני יתומיה הקטינים של המנוחה רננה סושרד בשלושה מיליון שקל. זאת, לאחר שהמשטרה התרשלה בטיפול בתלונותיה של סושרד בנוגע לאלימות שנקט כלפיה בן זוגה, שהתאבד לאחר הרצח. כך קבע השבוע השופט נעם סולברג מבית המשפט המחוזי בחיפה.



המקרה הקשה אירע לפני כחמש שנים. סושרד, פסיכולוגית בת 40 מחיפה, נאנסה ונרצחה על ידי בן זוגה באותה העת, אבי ינקלביץ', שהתאבד מיד לאחר שרצח את סושרד. גופותיהם של השניים נמצאו מוטלות עירומות במיטתה של סושרד. המשטרה הוזעקה לבית על ידי בעלה לשעבר של סושרד, ד"ר עודד סושרד, שסיפר כי ילדיהם של השניים היו אצלו ולאחר שגרושתו לא ענתה לו לטלפון החל לחשוד.



חקירת המשטרה העלתה כי הירי בוצע באמצעות רובה אם-16 שקיבל ינקלביץ' בשירות מילואים. עוד עלה כי ינקלביץ' היה מוכר למשטרה והתנהל נגדו הליך משפטי בתחום עבירות מין, וכי סושרד הגישה נגד ינקלביץ' מספר תלונות בשל אלימות שנקט כלפיה בעבר.



שלושה שבועות לפני הרצח תקף ינקלביץ' את סושרד ואיים עליה בנשק שקיבל בשירות המילואים. סושרד הגישה תלונה למשטרה וקיבלה צו הרחקה. ככל הנראה סירבה סושרד ללכת למעון לנשים מוכות, כיוון שהכירה חלק מהשוהות במעון מתוקף עבודתה כפסיכולוגית.



עזבונה של סושרד תבע את המשטרה בשל שורת מחדלי חקירה, ובהם אי החרמת נשקו של ינקלביץ והפרת חובתה של המשטרה להגן על חייה של סושרד. המשטרה טענה כי היה מדובר במערכת יחסים אלימה ומעוותת וכי סושרד הגישה תלונות נגד בני זוגה, אך התמידה בקשרים עמם, למרות הדפוסים החולניים עליהם התלוננה.



המדינה נאותה לשלם פיצויים, מתוך השתתפות בצער ובשל הנסיבות הטרגיות של הפרשה, מבלי להודות בחובותיה הנטענים, אולם התגלעו חילוקי דעות משפטיים בנוגע לרכיבי הפיצויים וגובהם. השופט קבע כי על המדינה לפצות את עזבונה של סושרד בשל הכאב והסבל שנגרמו לסושרד לפני הירצחה.



"אל ביתה התפרץ הרוצח, חמוש בנשק. היא זכרה מן הסתם את איומיו מן העבר וחששה שמא הפעם כוונותיו ממשיות". השופט סולברג מוסיף "עברו עליה רגעי אימה וחרדה קשים. ניתן לשער שבשלב כלשהו הבינה כי בכוונת הרוצח להורגה. ייתכן כי ניסתה להיאבק על חייה, אולי להתחנן על נפשה. אלו הם ייסורים שאין להם שיעור", כתב השופט.



עוד ציין השופט כי קשה לאמוד את שיעור הפיצויים, וקבע אותו על 100 אלף שקל. חישוב סכומים שהגיעו לסושרד בשל קיצור תוחלת חייה, אובדן שירותי אם לילדיה והוצאות קבורה עמד על כ-680 אלף שקל. עבור הפסדי השתכרות של סושרד בשנים הבאות נפסק כי יהיה על המדינה לשלם כ-1.4 מיליון שקל. התשלום בכללותו, קובע סולברג, עומד על כ-3 מיליון שקל, והוטל על המדינה לשאת בהוצאות המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully