וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הנמלים נטשו את העבודה ויצאו להפגין

מאות עובדים מנמל חיפה ואשדוד יצאו בצהריים לכיוון ירושלים על מנת להפגין מול בית הדין הארצי לעבודה, שם יתקיים דיון בבקשה להוציא נגדם צווי מניעה

מאות מעובדי נמל חיפה ונמל אשדוד אשדוד נטשו בשעות אחה"צ את עבודתם, ונסעו להפגין בירושלים מול בית הדין הארצי לעבודה.

נשיא ביה"ד הארצי, השופט סטיב אדלר, יקיים היום דיון בבקשת התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר להוציא צו מניעה נגד ועדי העובדים בנמלי חיפה ואשדוד וההסתדרות, בשל השיבושים הקשים הנגרמים בעבודת הנמלים. הסיבה לשיבושים היא כוונת האוצר להפריט את תפעול הרציפים ולשכור עובדי קבלן שיבצעו את העבודה.

הבוקר הגישה ההסתדרות את תשובתה לביה"ד הארצי לעבודה בעניין המשבר. בתשובתה טוענת ההסתדרות, כי בשנת 2005 נחתמו, לאחר מו"מ שנמשך חודשים, הסכמים קיבוציים שהושגו בעמל רב, המסדירים את מתווה הרפורמה ויחסי העבודה בנמלים עד לשנת 2015. החלטת הממשלה בחוק ההסדרים להעברת תפעול הנמלים לידי חברת נמלי ישראל (ח"ני) מהווה הפרטה כפויה בפועל של עבודת הנמלים והינה הפרה בוטה של הסכמי 2005 העלולה לגרום לפגיעה קשה בעובדים וזכויותיהם.

עוד מציינת ההסתדרות בתשובתה כי בעקבות החלטת הממשלה הוכרז סכסוך עבודה כדין אולם בינתיים נוצרה תגובת מחאה ספונטנית מיידית של העובדים בשטח וכי יש קושי בהרגעת הרוחות כל עוד החלטת הממשלה עומדת בעינה. בהסתדרות מדגישים כי העובדים לא נוקטים בצעדים ארגוניים, אלא אינם מייצרים תפוקות מעבר למחויבותם בהסכמי העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully