וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוף אוקטובר: על חברות הסלולר חל איסור לחסום כל שימוש במכשיר סלולר שנגנב או אבד

בר חיון

2.9.2008 / 14:05

חברות הסלולר יחויבו להפסיק שירות לבקשת מנוי גם באמצעות הודעה בפקסימיליה או בדואר אלקטרוני



החל מה-2 לאוקטובר חברות הסלולר יחויבו להפסיק שירות לבקשת מנוי גם באמצעות הודעה בפקסימיליה או בדואר אלקטרוני. מסוף אוקטובר תיכנס לתוקף הוראה המחייבת לחסום כל שימוש בציוד קצה (מכשיר סלולר) שנגנב/אבד, כך הודיע היום משרד התקשורת. בנוסף, הוחלט כי מנויים שלא עשו שימוש בקו הטלפון סלולרי שלהם במשך שנה לפחות, החברות יכולו להפסיק את השירות באופן חד צדדי. זאת לאחר העברת הודעה למנוי.



משרד התקשורת מוציא לפועל מדיניות שקבע המשרד בשימועים. המדיניות כוללת תאריכים בהם יתוקנו רשיונותיהן של חברות התקשורת בהתאם. במרץ השנה הודיע המשרד כי הוא מתכוון לדרוש כי במקרי גניבה של מכשירים, יהיה עליהן לחסום את האפשרות להשתמש במכשיר הגנוב ולא להסתפק בחסימת כרטיס ה-SIM. על פי נתונים שהתקבלו מהמפעילים, עולה כי בשנת 2006 דווח לחברות הסלולר על כ-600 אלף מכשירים שנגנבו או אבדו. אולם במקרים אלה, המפעילות אינן חוסמות את המכשיר למרות שהדבר אפשרי מבחינה טכנולוגית, ובפועל יכול הגנב להחליף כרטיס SIM ולהמשיך להשתמש במכשיר.



כדי לצמצם למינימום את תופעת גניבת מכשירי הסלולר, המשרד הודיע כי הוא מתקן את רישיונותיהן של חברות הסלולר והחל מסוף אוקטובר הן תהיינה חייבות לחסום, על פי בקשת המנוי, את המכשיר הסלולרי שלו, כך שלא ניתן יהיה להשתמש בו בשום אופן. כמו כן, החברה לא תהיה רשאית לספק שירותי סלולר למכשיר שנחסם על ידו או על ידי חברה סלולרית אחרת.



משרד התקשורת מעדכן את רישיונן של החברות בעניין ניתוק המנוי על פי בקשתו. כיום, לצורך הגשת בקשה להפסקת שירות מחברה סלולרית, לרוב, נדרשים הלקוחות להתייצב פיסית במרכזי שירות ולמלא טפסים ייעודים לשם כך. החל מה-2 לאוקטובר מנויים יוכלו לבקש הפסקת שירות מחברה סלולרית בכתב, לרבות באמצעות פקסימיליה או כתובת דואר אלקטרוני. הפסקת השירות לבקשת המנוי צריכה להתבצע לא יאוחר מיום עבודה מרגע הבקשה.



בהמשך לשימוע שנערך במרץ, הוחלט גם שחברות הסלולר תהיינה רשאיות לנתק "מנוי רדום" כלומר, מנוי שלא קיבל ולא צרך שירות במשך שנה אחת לפחות (החל מה-1 לינואר, 2008), אשר אינו משלם לחברה תשלום קבוע כלשהו ואינו קשור עימה בתוכנית הכוללת תקופת התחייבות. על פי התיקון, חברה סלולרית תהיה רשאית לנתק "מנוי רדום" רק לאחר שהודיעה לו על כך בהודעה מוקדמת. לעניין מנוי רדום Prepaid, אשר נותרה לזכותו יתרת תשלום, נקבע כי החברה תשיב לו את היתרה כאמור, במידה והבקשה התקבלה אצל החברה הסלולרית לא יאוחר משישה חודשים מיום הפסקת השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully