וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הלבנת ההון בהפועלים: נסגרה החקירה נגד האחראי לשעבר על איסור הלבנת הון בסניף הירקון

עמית בן-ארויה

2.9.2008 / 14:01

השופט כבוב קיבל את בקשת העו"ד של איתמר מליח - וביקר בעקיפין את הפרקליטות

העננה הפלילית רובצת מעל ראשו של מליח מתחילת החקירה הגלויה בפרשת הלבנת ההון בסניף, ב-2005. בסוף יוני השנה התייצב מליח להעיד נגד ראשי הדסק הצרפתי בסניף. עו"ד יעל גרוסמן, שמייצגת אותו, ביקשה משופט המחוזי בתל אביב, ח'אלד כבוב, לא לאפשר את עדותו כשהוא עדיין בגדר חשוד שתיק החקירה שלו לא נסגר.



לדבריה, מליח עלול אגב עדותו להפליל את עצמו. נציגת הפרקליטות, עו"ד אתי בן דור, הצהירה כי יינתן למליח חיסיון מפני הפללה עצמית, והוא יוכל להתבטא בחופשיות. הודגש גם שתיק החקירה הספציפי של מליח, בנוגע לדסק הצרפתי - נסגר.



השופט כבוב קיבל את בקשת גרוסמן, וביקר בעקיפין את הפרקליטות. הוא אסר עליה להעיד את מליח עד שתחליט אם להעמידו לדין. "קיים חשש שעדותו של העד תהא נגועה משום חוסר ודאות לגבי מעמדו. קיים חשש שהעד יקשור בין עדותו היום לההחלטה אם יוגש נגדו כתב אישום בפרשיות אחרות".



לדברי השופט כבוב, חקירת העד מליח הסתיימה למעשה לפני יותר משלוש שנים, ו"העיכוב לגבי מעמדו של העד הוא פועל יוצא של שיקולי הפרקליטות". בהמשך כתב: "בנסיבות חריגות של מקרה זה, מעמדו של עד שטרם הוחלט אם יוגש נגדו כתב אישום אם לאו, הוא רגיש ביותר ומחייב זהירות רבה אף מעבר לזהירות המתחייבת מעדותו של עד שהוא נאשם בתיק אחר, וזאת משום קיומו של חשש סובייקטיווי ש'התמורה' שהעד יזכה לקבלה אם יירצה בעדותו את רשויות התביעה היא משמעותית ומכרעת מבחינתו - הגשת כתב אישום לבין סגירת תיק חקירה".



(פ 40346/05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully