וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי וייסמן מצטרף למרוץ הסולארי

אבי בר-אלי

2.9.2008 / 14:58

דור אלון ניגשה למכרז תחנות הכוח הסולאריות באשלים. מדובר במכרז למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של שתי תחנות תרמו-סולאריות

הפתעה ביום האחרון להגשת ההצעות למכרזי תחנות הכוח הסולאריות בנגב: קבוצת דור אלון חברה לחברת התשתיות מנרב, סולאר-מילניום הגרמנית, אלסטום הצרפתית ואקטליוס האיטלקית - לקונסורציום אשר יתמודד במכרזים. את הקונסורציום גיבשה חברת HFCI בניהולו של אלון בר, ואת הקמתו ליוו עוה"ד יואב כספי ואסף תומר ממשרד רון גזית רוטנברג ושות'. שלב ה-PQ במכרז נסגר בדקות אלו.

מדובר במכרזי B.O.T בינלאומיים למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של שתי תחנות כוח סולאריות בטכנולוגיה התרמו-סולארית, בכושר ייצור שבין 80 ל-125 מגה-ואט כל אחת, ובהיקף מוערך של כ-650 מיליון דולר.

"חברי הקונסורציום, ובעיקר החברות הבינלאומיות שהביעו את נכונותם להגיע לישראל, רואים בתחנות הכוח התרמו סולאריות שיוקמו באשלים, צעד ראשון בפעילותם בארץ בתחום האנרגיות החלופיות, ומקווים שמשרד התשתיות ידבוק בתוכניתו של השר בן אליעזר להמשיך לפתח את התחום ולהקים תחנה סולארית אחת בכל שנה", אמר אלון בר.

כפי שפורסם ב-TheMarker צפוי גם קונסורציום משותף לשיכון ובינוי, סולל ובייטמן ליטוויין להגיש הצעה במכרז. עם המתמודדות במכרז צפויות להימנות גם קבוצה משותפת לכלל אנרגיה (מקבוצת כלל תעשיות) ואבנגואה הספרדית וקבוצה משותפת לחברת הסולאר הישראלית לוז 2 ולענקית האנרגיה האמריקנית סולאר-פאוור. עם רוכשות מסמכי המכרז נמנו בין היתר זרוע האנרגיה של ואוליה ישראל, דלקיה (Dalkia), סימנס ישראל וענקית האנרגיה האמריקאית AES - וכן אורמת, גרנית הכרמל (באמצעות GES), שפיר הנדסה ו-ICG מקבוצת החברה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully