וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים ליצרן בגוש היורו רשם זינוק שנתי של 9% בחודש יולי

סוכנויות הידיעות

2.9.2008 / 15:10

העלייה אמנם חדה אך עדיין נמוכה מתחזיות האנליסטים



מדד המחירים ליצרן בגוש היורו זינק ביולי בעקבות העלייה במחירי דלק, אך רשם עלייה נמוכה מתחזיות האנליסטים בעקבות הנפילה במחיר הנפט וההאטה הכלכלית - כך דיווחה היום לשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, יורוסטאט.



מדד המחירים ליצרן רשם עלייה של 1.1% ביולי לעומת יוני וזינק ב-9% לעומת יולי 2007. תחזיות הכלכלנים היו כי המדד ירשום עלייה חודשית של 1.3% ועלייה שנתית של 9.1%. לא כולל מחירי האנרגיה וחומרי הבנייה, עלה מדד המחירים ליצרן ב-0.5% לעומת יוני וב-4.3% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה.



העלייה במדד המחירים ליצרן של גוש היורו נבעה בעיקר בשל מחירי האנרגיה, שרשמו עלייה חודשית של 2.8% וזינוק שנתי של 24.5%. ביולי נגע מחיר הנפט בשיא של 147.27 דולר לחבית, אך מאז נפל המחיר בקרוב ל-30% ל-107 דולר לחבית.



ההאטה במדד המחירים ליצרן עשויה להעיד על הקלה בלחצים האינפלציוניים בגוש היורו, דבר שעשוי לאפשר לבנק המרכזי של אירופה (ECB) להוריד את הריבית ב-15 המדינות המרכיבות את הגוש במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית.



בחודש שעבר העלה ה-ECB את ריבית הבסיס בגוש היורו ב-0.25% ל-4.25%, בעקבות ההאצה באינפלציה ולמרות החולשה הכלכלית. מדד המחירים לצרכן בגוש היורו זינק בחודש אוגוסט ב-3.8%, ירידה לעומת עלייה של 4% שרשם בחודש יולי - העלייה החדה ביותר שלו מזה 16 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully