וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי נמל אשדוד נטשו את העבודה ויצאו להפגין מול בית הדין לעבודה בירושלים

חיים ביאור

2.9.2008 / 16:01

בית הדין צפוי לדון הערב בבקשת התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר להוציא צו מניעה נגד ועד העובדים

בפניית התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר לבית הדין, באמצעות עורכי הדין יופר יוחחנוף וסיגל סודאי, נטען כי העיצומים בנמלים הם בגדר שביתה פוליטית, שאינה נובעת ממניעים ענייניים. עוד נטען כי צעדי העובדים, הגורמים נזק לקשרי הסחר של ישראל, הם בלתי חוקיים מכיוון שטרם חלפה תקופת צינון בת 14 ימים מאז הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בנמלי הים (יום שלישי בשבוע שעבר).



בתשובה שההסתדרות הגישה לבית הדין, באמצעות עו"ד שי תקן, היא טוענת שעובדי הנמלים "נוקטים מחאה ספונטנית בשל החלטת הממשלה, במסגרת חוק ההסדרים, על שינוי מבני שיוביל להעסקת עובדי חברות קבלניות במקום עובדי הנמל הקבועים. עוד טוענת ההסתדרות שעובדי הנמלים אינם שובתים או נוקטים עיצומים, אלא "מייצרים תפוקות לפי הספר, בהתאם למתחייב מהסכם העבודה ולא מעבר לכך". ההסתדרות טוענת שהיא מתקשה להרגיע את הרוחות בקרב העובדים, כל עוד החלטת הממשלה עומדת בעינה.



במסמך שהגישה המדינה לבית הדין, נטען כי להחלטת הממשלה לבצע שינוי מבני, שיאפשר לחברת נמלי ישראל להחכיר רציפים בנמלים לחברות פרטיות (לנד לורד) - אין השפעה משמעותית על תנאי ההעסקה של עובדי הנמלים, וממילא אין בה חידוש לעומת הרפורמה בנמלים עליה הוסכם לפני למעלה משלוש שנים. "ההחלטה אינה פוגעת בשום הסכם בין הממשלה לבין ההסתדרות וחברות הנמל, והיא אף מטילה על נציגי משרדי התחבורה ואגף התקציבים באוצר להציג את השינוי המבני ולשמוע את עמדתם של נציגי העובדים", נטען על ידי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully