וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט לוב מועמר קדאפי הבטיח לחלק הכנסות הנפט של המדינה ישירות לאזרחים

סוכנויות הידיעות

2.9.2008 / 16:10

בנאום לרגל 39 שנים לעלייתו לשלטון אמר קדאפי כי פקידים ממשלתיים מושחתים בוזזים את הכנסות הנפט של לוב



שליט לוב, מועמר קדאפי, אמר ביום שני כי בכוונתו לחלק את רווחי הנפט של המדינה לאזרחיה, במסגרת רפורמות פוליטיות וכלכליות מקיפות שבכוונתו להוביל במדינה. זאת, לאחר שהאשים פקידים ממשלתיים מושחתים בבזיזת כספי הנפט של לוב מ-5 מיליון אזרחיה.



במהלך נאום חגיגי שנשא לרגל מלאות 39 שנים להפיכה הצבאית שהביאה אותו לשלטון, שיבח קדאפי את מעלות ההפרטה ואמר כי החברה הלובית "תבנה את עצמה מחדש כחברה חופשית ודמוקרטית". קדאפי הוסיף כי בכוונתו להוביל רפורמה שלטונית מקיפה בלוב, שבמסגרתה הוא מתכוון לשנות לחלוטין את שיטת הממשל במדינה במטרה להגן על אזרחי לוב מפני ביורוקרטיה ושחיתות.



"עליכם להיות מוכנים, שכן כל לובי יקבל ישירות את חלקו מכספי הנפט של המדינה", אמר קדאפי לקהל שכלל תומכים פוליטיים, שרים, בכירים צבאיים וחברים בקונגרס העממי של לוב. נאומו של קדאפי הועבר גם בשידור ישיר בטלוויזיה. קדאפי, שכבר העלה בחודשים האחרונים מספר פעמים את תוכניתו לחלק לאזרחי המדינה את רווחי הנפט שלה, הוסיף כי יישום הרפורמות החדשות יחל ב-2009.



תפוקת הנפט הנוכחית של לוב, יצרנית הנפט השלישית בגודלה באפריקה, עומדת על 1.5 מיליון חביות ליום. עד 2012 מתכוונת המדינה להעלות את התפוקה ל-3 מיליון חביות ליום. "כל עוד הפיקוח על הכסף נתון בידי גוף ממשלתי, תמיד תהיה גניבה ושחיתות", אמר קדאפי, שהודה כי ישרור כאוס בזמן שהרפורמות ייושמו אך קרא לאזרחי לוב להתאזר בסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully