וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט היוקרה הבא? קיבוץ גליל ים צפוי לקבל זכויות בנייה ל-700 דירות הנאמדות ב-350 מיליון שקל

גיא ליברמן

2.9.2008 / 21:50

ההסכם עתיד לשים קץ למחלוקת משפטית בת 15 שנה שמנעה מהקיבוץ לקדם תוכנית בנייה נרחבת בשטחה

בשנת 1993 יזמו ראשי הקיבוץ תוכנית בנייה, המשתרעת על פני 1,100 דונם שכללה 300 דונם פארק תעשייה, מרכז תחבורה ומסחר בשטח 150 דונם וכן פרויקט מגורים ובו 1,000 דירות. במקביל, נדרש הקיבוץ לפנות בזמן קצר שטחים נרחבים משטחו לטובת שני פרויקטים לאומיים: סלילת נתיבי איילון ומחלף שבעת הכוכבים וכן לטובת מכון לטיהור מי שופכין עבור עיריית הרצליה. לאור הצורך המיידי בפינוי השטחים לצרכים לאומיים הוחלט לתמוך ביוזמת התכנון של הקיבוץ. זאת, בהתאם להמלצת שר הבינוי והשיכון דאז, אריק שרון. למרות שהקיבוץ מילא את חלקו ופינה את השטחים, תוכנית הבנייה שהוא יזם נתקעה כאשר בשנים שלאחר מכן, הפנה המנהל עורף לתוכנית הבניה, דבר שהביא למחלוקות משפטיות בינו לבין הקיבוץ.



כחלק מההסכם שהתגבש בין המנהל לקיבוץ נקבע כי בנוסף לקרקע ל-700 דירות, יקבל הקיבוץ הרשאה לתכנון מרכז תחבורה ומסחר וכן פיצוי כספי בעבור 200 דירות. בתמורה, התחייב הקיבוץ לבטל את כל תביעותיו כנגד המינהל, לשלם היטלי השבחה ולהסדיר 16 שימושים חורגים של מבנים מסחריים בשטחיו. אישור ההסכם במועצת מינהל מקרקעי ישראל תאפשר למנהל להתחיל ולתכנן את שאר הקרקע בשטחי הקיבוץ על מנת לשווקה בעתיד. זו תכלול כ-2,400 דירות וכן שטחי מסחר כאשר ערך הקרקע נאמד בלמעלה מ-1.5 מיליארד שקל.



במשרד המשפטים סבורים כי ההסכם עושה חסד גדול מדי עם הקיבוץ וממליצים שלא לפעול לפיו. זאת מכיוון שהקיבוץ לא עמד במספר התחייבויות שנתן בעבר הקשורות בקרקע האמורה.



מועצת מינהל מקרקעי ישראל תדון בהצעה ביום שלישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully