וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנפלות על הדפדפן החדש של גוגל החלה: ענקית החיפוש מציעה אותו להורדה לגולשים

גיא גרימלנד

2.9.2008 / 23:26

בגוגל ישראל נרתמו לטובת השקת הדפדפן והעלו סדרת סרטוני וידיאו בעברית

מבחינת עיצוב ממשק המשתמש, בחרה גוגל באותו קו שאיפיין אותו בעבר. עיצוב נקי ופשוט. חלון הדפדפן ברובו ריק וצבוע בלבן. עם פתיחת הדפדפן מופיעה לשונית (TAB) בשם "גוגל כרום" (Google Chrome), שמסבירה בקצרה על הדפדפן. לחיצה על לינק תכונות חושפת את כל התכונות של הדפדפן החדש. בחלק אחר של הדפפן מסבירה גוגל מדוע בכלל יצרה את הדפדפן. בסך הכל, מדובר בדברי הסבר שיווקיים תדמיתיים.



בקצרה מסבירה גוגל כי "כיוון שאנו מבלים כלכך (טעות ההקלדה במקור) הרבה זמן מחוברים לרשת, באופן טבעי התחלנו לחשוב מהו הדפדפן האידיאלי שהיינו בונים אם יכולנו להתחיל הכל מאפס, דפדפן שיכיל את האפשרויות הטובות ביותר שקיימות. הבנו שהרשת עברה שידרוג מהותי מדפי טקסט פשוטים לאפליקציות אינטראקטיוויות משוכללות, ושיש צורך לחשוב בצורה חדשה לגמרי על מבנה דפדפן שיתאים לשינוי הזה.לא הזדקקנו רק לדפדפן, אלא לפלטפורמה מודרנית לדפי אינטרנט ואפליקציות - וזו בדיוק המטרה שהצבנו לנגד עיננו בתהליך הבניה". היוזמה לתרגם את דברי ההסבר לעברית היא נהדרת, רק חבל שאנשי גוגל ישראל השיקו את הדפדפן מבלי לעשות הגהה נוספת. זה מביך במיוחד בוודאי כשמדובר בחברה טכנולוגית גדולה בעלת אמצעים כמו גוגל.

נמשיך בתיאור שמציעה גוגל לגבי הדפדפן: כל תכונה זוכה להסבר נאה באמצעות קטע וידיאו שגוגל ישראל הכינה, ובעברית. ניסיתי להיכנס לסרטון של "תיבה אחת שעושה הכל", אבל הסרטון לא היה זמין. שאר סרטוני הווידיאו היו זמינים והצליחו לסייע בהפעלת הדפדפן. אני רק יכול להניח בשלב זה שגוגל נהגה כך עבור שפות שונות. המשמעות היא שהסניפים המקומיים של גוגל בכל רחבי העולם לקחו חלק בהשקת הדפדפן ובלוקליזציה שלו.



מה עוד? גוגל מציעה גם סרטון וידיאו שמתאר את החשיבה שמאחורי הפיתוח של "כרום". היא גם מציעה לקרוא על הטכנולוגיה שמאחורי הדפדפן כפי שהיא מתוארת בספר הקומיקס שהשיקה לטובת העניין. הלינק בשלב זה לא עבד, כך שלא יכולתי להתרשם. כל זאת מופיע בלשונית Google Chrome ובלינק "למד עוד על Google chrom".



בחזרה ללשונית "כרטיסייה חדשה" (זו שמוצגת בעמוד הראשון של הדפדפן מיד לאחר התקנתו). בצד שמאל, הדפדפן מציג את האתרים האחרונים שבהם ביקרתם. במרכז מציע הדפדפן את מה שהוא מכנה "האזור הכי פופולרי". הכוונה לאתרים הפופולריים ביותר שהגולש נוהג לגלוש אליהם. מה לגבי מהירות? גוגל הבטיחה גישה מהירה לדפים, לפחות כמו לפיירפוקס. ניסיתי את הדפדפן וגלשתי לאתר של אלי אינסיידר, אתר טכנולוגי אמריקאי המסקר את תעשיית סיליקון ואלי. טעינת הדף ארכה כ-15 שניות. לאחר שכבר ביקרתם באתר זמן הטעינה מתקצר מאוד לשתיים-שלוש שניות. את אותו עמוד טענתי בפיירפוקס והזמן היה מהיר יותר. עניין של חמש שניות. גם לאקספלורר לקח פרק זמן דומה. חבלי לידה של "כרום"? העניין צריך להיבדק בצורה מעמיקה יותר במבחן נרחב מול אתרים המאוחסנים בשרתים ישראלים, אמריקאיים ואירופיים.



אהבתי את האופציה לשמירת על חשאיות (בעברית האופציה הזו תורגמה ל"חלון חדש אלמוני"). גוגל מסבירה את משמעות האופציה כך: "דפים שאתה מציג בחלון זה לא יופיעו בהיסטוריית הדפדפן או בהיסטוריית החיפוש שלך, והם לא יותירו במחשב שלך כל עקבות כגון קובצי cookie לאחר שתסגור את חלון הגלישה בסתר. עם זאת, קבצים שתוריד או סימניות שתיצור יישמרו". יש גם אפשרות להסיר נתוני גלישה. עוד אפשרות שקיימת בדפדפן שכבר דיווחנו עליה ב-TheMarker לקראת ההשקה היא השלמה כתובת ה-URL בשורת הדפדפן. זה מקל מאוד על הגלישה (אופציה שכבר קיימת בפיירפוקס). עוד אופציה היא לחפש אתר מתוך שורת ה-URL. אפשר לכתוב בשדה החיפוש בעברית (במקום להקיש כתובת) - והדפדפן יבצע חיפוש בגוגל ויציג את התוצאות.



בסך הכל, עושה רושם שהדפדפן של גוגל פועל בצורה טובה בשעה הראשונה להשקתו. בדומה להשקה של פיירפוקס 3.0 באחרונה, לא נתקלתי בבעיות מיוחדות. הדפדפן לא התרסק. זמני הטעינה שלו קצת איטיים לעומת מתחריו, אבל לא בהרבה. ההסברים של גוגל לגבי הדפדפן הם בעברית וזה פלוס גדול. צריך להעמיד אותו עדיין למבחן עמוק יותר (וכך נעשה ב-TheMarker בקרוב) בכדי לראות האם קם לנו מתחרה חדשה שיכול לנגוס בעוגת הדפדפנים, שנכון לרגע זה נשלטת על ידי אקספלורר של מיקרוסופט, אבל מאוימת בצורה שהולכת וגוברת על ידי מוזילה פיירפוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully