וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

יעל פולק

2.9.2008 / 23:28

מדד דאו ג’ונס איבד 0.2% לרמה של 11,519 נקודות. נאסד"ק ירד ב-0.8% לרמה של 2,349 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-0.4%

לאחר פתיחה חיובית בהשפעת ירידה במחירי הנפט והיחלשות הוריקן גוסטב, נתוני מאקרו שליליים והיחלשות במניות הטכנולוגיה ומחירי הסחורות הביאו לסיום יום המסחר במגמה שלילית: מדד דאו ג’ונס איבד 0.2% לרמה של 11,519 נקודות; מדד נאסד"ק ירד ב-0.8% לרמה של 2,349 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-0.4% לרמה של 1,277 נקודות. בשוק הסולידי, עלו מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ארה"ב, והתשואה עליהן יורדת ב-0.067% ל-3.746%.

מדד היצרנים של ה-ISM, מוסד ניהול האספקה בארה"ב, התפרסם היום ורמתו עומדת על 49.9 נקודות, בדומה לרמה בה עמד בחודש שעבר. מדד שמתחת ל-50 מעיד על התכווצות כלכלית קלה בפעילות היצרנית בארה"ב.

כמו כן, פורסם היום נתון לגבי הוצאות הבנייה, שהצטמצמו ב-0.6% (לעומת התחזיות לירידה של 0.4% בלבד). זהו החודש ה-16 ברציפות בו נרשמת ירידה בפעילות הנדל"ן למגורים בארה"ב, והוא נמצא כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2001.

בדיקות ראשוניות שנערכו בחלק ממתקני הנפט במפרץ מקסיקו העלו כי סופת ההוריקן גוסטב גרמה לנזקים קלים בלבד, אם בכלל, כשחלפה דרך האזור האחראי ל-25% מתפוקת הנפט של ארה"ב. גוסטב עוררה חששות כי תגרום ליותר נזקים למתקני הנפט במפרץ מקסיקו מסופת ההוריקן קתרינה שהיכתה באזור לפני שלוש שנים, אך לבסוף נחלשה הסופה לדרגה 2 כשחלפה בסמוך לנמל פורט פורצ'ון בלואיזיאנה, המשמש את חברות הנפט ובתי הזיקוק.

מניות מגזרי התעופה, הרכב, התיירות והנופש רושמות עליות חדות בארה"ב ובאירופה בעקבות נפילה של כמעט 9% מחיר הנפט הגולמי, וההערכות כי הוזלת מחירי הדלקים תביא לשיפור בתוצאות הכספיות של חברות במגזרים אלה. מניית אמריקן איירליינס (סימול AMR), חברת התעופה הגדולה בעולם, ממריאה ב-13% במסחר בוול סטריט; מתחרתה UAL (סימול UAUA) מזנקת ב-16%.

חוזה חדש לאורכית

חברת פורמולה, האוחזת בחברות מטריקס, מג'יק סאפיינס ו-Next Source - ונשלטת בידי חברת אמבלייז שבשליטת אלי רייפמן, מחזקת את השליטה במג'יק וסאפיינס. פורמולה רכשה בין יוני לאוגוסט 2008 כ-2.2 מיליון מניות סאפיינס תמורת 4.4 מיליון דולר, וכעת היא מגיעה לאחזקה של 68.3% מהחברה. בנוסף, החברה הודיעה כי היא רכשה כ-570 אלף מניות מג'יק בין מאי לאוגוסט תמורת 1.1 מיליון דולר, וכעת היא מגיעה לאחזקה של 55.4% ממג'יק.

שבוע לאחר שפיטרה 70 מתוך 100 עובדיה, חברת גו-נטוורקס במגעים למכירתה לחברת התקשורת אלווריון. המשא ומתן מתנהל על רקע המשבר אליו נכנסה החברה לפני מספר שבועות, בעקבות ירידה של 70% בערכה של מניית נקסטוייב - חברת האם האמריקאית של גו-נטוורקס.

בנוסף לכך, הגישה היום אלווריון לבית המשפט, בהתאם לחוק החברות, בקשה לאישור תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 30 מיליון דולר. רכישת המניות תתבצע, על פי הטופס שהוגש לרשות ניירות ערך האמריקאית, מעת לעת.

חברת ההיי-טק קומברס, נפטרת מהשקעות הון הסיכון שלה, ובמאי החליטה החברה למכור את אחזקותיה בקרנות הון סיכון זרות. היקף מכירת האחזקות נאמד בכ-20 מיליון שקל. הרוכשת היא קרן הון סיכון שניונית (Secondary fund) אמריקאית. מי שסייעה לסגירת העסקה היא פורטליום ונצ'רס, המנוהלת על ידי הראל בורן ורונן אדרי, ורוכשת אחזקות של גופי השקעה (קרנות, אנג'לים וכדומה) ויחידים בתחום ההיי-טק עבור קרנות הון סיכון זרות.

הצדדים במשא ומתן למכירת גילת לווינים אמנם הודיעו, כל אחד ביוזמתו, על פיצוץ העסקה ועל כוונתו לתבוע את הצד השני, אולם ל-TheMarker נודע כי בין הצדדים מתקיים משא ומתן ישיר. במסגרת הדיונים דחתה גילת את הצעתם של קבוצת הרוכשים בראשות מאיר שמיר לרכוש את החברה במחיר של 10 דולר למניה, המשקף הנחה של כ-58 מיליון דולר ממחיר הרכישה המקורי.

חוזה חדש ליצרנית ציוד התקשורת אורכית. החברה חתמה על חוזה לפריסת רשת משותפת לשידורי טלוויזיה ותקשורת בעבור הנרו טלקום (Hanaro Telecom) - ספקית הפס הרחב השנייה בגודלה בקוריאה. הרשת צפויה לאפשר העברת שידורי טלוויזיה על גבי הפס הרחב. אורכית לא מסרה פרטים בנוגע ללוחות הזמנים והיקף העסקה. עם זאת ל-TheMarker נודע כי החברה כבר קיבלה הזמנות ראשוניות לניסוי, אך עדיין לא החלה בביצוע משלוחים של הציוד בפועל. באחרונה, השיקה הנרו שירות דומה לשידורי VOD אשר לו למעלה מ-900 אלף מנויים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully