וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מנתחים פלסטיים אוהבים פרסומות?

רוני לינדר-גנץ

3.9.2008 / 8:01

הפלסטיקאים משחיזים סכינים: בקרוב ייאסר עליהם לפרסם, בנימוק שעליהם להיסמך על מומחיות ולא על שטחי פרסום. בענף נערכים למלחמה

"התקנות החדשות שמגבילות את פרסום הרופאים מגבילות את חופש הביטוי שלנו, פוגעות בפרנסתנו ועלולות לתת יתרון פרסומי דווקא למכוני אסתטיקה בעייתיים שאינם מוגבלים כמונו". כך טוען יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, ד"ר אייל וינקלר, בתגובה לכוונת ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות להעביר בכנסת את תקנות הרופאים החדשות (פרסומת אסורה), הכוללות שורה של איסורים מחמירים על פרסום של רופאים.

התקנות המתוכננות מגבילות בין השאר את גודל מודעות הפרסום לשמינית עמוד, אוסרות על הצגת תמונות לפני ואחרי, ואוסרות על ציון נתונים מספריים על הצלחות של טיפול, השמצת רופאים מתחרים והבטחת תוצאות אטרקטיוויות לטיפול. כיום כמעט ולא חלות מגבלות חוקיות על פרסום רופאים, למעט כללי אתיקה לא מחייבים שרופאים לא מעטים פשוט מתעלמים מהם.

וינקלר מודע לכך שהנפגעים העיקריים מהתקנות הם הכירורגים הפלסטיים, המתבססים על לקוחות פרטיים ונוהגים לפרסם יותר מכל מגזר רפואי אחר. פרסומות נפוצות שכוללות תמונות לפני ואחרי, ומלאות בתמונות של סלבריטאיות שעברו ניתוחים פלסטיים - ייהפכו לבלתי חוקיות.

"זה נכון, אנחנו תחום של לייף סטייל", אומר וינקלר, שמספר כי פנו אליו בימים האחרונים פלסטיקאים רבים החוששים מהתקנות. "אז מה בעצם רוצים? זכותה של אישה שלא מרוצה מהמראה שלה לרצות שדיים גדולים יותר". לדבריו, "זה פשוט מגוחך שכשתובעים רופא בתביעת סרק מותר לכתוב על זה, אבל אסור לנו לפרסם את ההצלחות הגדולות שלנו. בעידן המודרני אנשים הולכים לרופא בין השאר בגלל המוניטין שצבר במדיה".

בהסתדרות הרפואית, לעומת זאת, סבורים שמוניטין הוא דבר חשוב, אך אסור שהוא יגיע מפרסומת עצמית: "הכללים באים לוודא שאדם יגיע למומחה בשל מומחיותו ולא כי הוא קנה עמוד בעיתון שבו הוא משבח את עצמו", אומר ד"ר אבינעם רכס, יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית. "הרפואה כולה בנויה על אמון מוחלט של החולה ברופא, היא לא מוצר צריכה שאפשר לשווק כמו מכונות כביסה או מוצר אחר".

אתם לא חוששים מהתמרמרות של רופאים על המגבלות הקשות בתקנות?

"להיפך. רוב הרופאים לטעמי יהיו שמחים אם לא תהיה מלחמת פרסומות, אלא תחרות על מקצוענות ואיכות. עיקר ההתנגדות לתקנות מגיעה מרופאים במקצועות עתירי ממון כמו פלסטיקאים שמרבים לפרסם את עצמם. אצל רופאי עור, פנימיים או גריאטריים לא מוצאים פרסומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully