וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר של עד 50 אלף שקל בחודש ליועץ בבנק ישראל

מוטי בסוק

3.9.2008 / 7:26

העסקת יועצים חיצוניים מאפשרת לבנק ישראל לחמוק מהסכם השכר . ועד העובדים קורא להחרמת היועצים שעוצרים את קידום עובדי הבנק

מחלוקת חדשה בין ועד עובדי בנק ישראל להנהלה. יו"ר ועד עובדי הבנק, יעקב אלימלך, הוציא השבוע חוזר לעובדים הקורא להם להחרים את היועצים החיצוניים המועסקים בבנק, בביקורת הפנימית, במחלקת טכנולוגיית המידע ובמחלקות אחרות בבנק.

בחוזר שהפיץ אלימלך, הוא מזכיר כי במסווה של העסקת מומחים לפרויקטים ספציפיים קצרי טווח מעסיקה הנהלת בנק ישראל עובדים מהשורה במשכורות גבוהות במיוחד (30-50 אלף שקל), על חשבון קידום עובדים מהבנק.

התופעה של העסקת יועצים חיצוניים כדי לעקוף את מנגנוני בקרת השכר של האוצר החלה לפני שלוש שנים, כשאבי אידלסון היה מנהל מחלקת משאבי אנוש ומינהל. בעקבות מחאות של ועד העובדים, הבטיח הנגיד לוועד כי התופעה תיפסק. אז היה מדובר בעיקר ביועצים במחלקת המיכון.

בחודשים האחרונים חזרו היועצים החיצוניים לעבוד בבנק, במספרים גדולים יותר - יותר מעשר, ולא רק במחלקת המיכון.

העסקת יועצים חיצוניים מאפשרת לבנק ישראל לחמוק מהסכם השכר שחתם באחרונה עם הממונה על השכר באוצר, ולשים ללעג את הבטחות הבנק להקטין את מספר עובדיו, שכן היועצים החיצוניים אינם נמנים במצבת עובדי הבנק, שכרם אינם מדווח לממונה על השכר באוצר ומספרם אינו מובא בחשבון משכורות הבכירים בבנק ישראל.

שכר היועצים החיצוניים נרשם בספרי בנק ישראל תחת הסעיף "רכש". לטענת אלימלך, חלק ניכר מתשלומי השכר הגבוהים ליועצים החיצוניים מגיע למעסיקים שלהם.

בחוזר מודגש כי "בדיונים שנערכו בעבר עם ההנהלה ועם הנגיד העלינו את החומרה הרבה שבה אנו רואים את העובדה שיועצים חיצוניים מועסקים במסווה של מומחים בעלי תרומה מיוחדת בתחומם, בעוד שבפועל הם ממלאים תפקיד של עובדים רגילים.

"אופן העסקה זה מהווה פגיעה קשה בעובדי בנק ישראל מהשורה ובזבוז כספי ציבור. עלותו של יועץ שכזה מגיעה ל-30-50 אלף שקל בחודש, השווה ואף עולה על שכרו של מנהל חטיבה". אלימלך דורש בנייר מכל עובדי בנק ישראל להימנע מכל מגע עם היועצים החיצוניים, לא לקיים אתם ישיבות עבודה ולא למסור להם כל מידע.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully