וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המעבר לתקינה החדשה: אי דיוקים בדיווחי הראל בנוגע לרבעון הראשון

אתי אפללו

3.9.2008 / 7:51

חברות ביטוח רבות תיקנו את תוצאות הרבעון הראשון כדי להתאים ל-IFRS

דוגמה מובהקת לכך ניתן למצוא בדו"חות חברת הביטוח הראל של משפחת המבורגר. לפי התקינה החשבונאית הבינלאומית, IFRS, צריכות חברות הביטוח לפרסם בדו"חות הכספיים ביאור מגזרים שבו הן מפרטות מה היו הכנסותיהן והרווח שלהן מכל מגזר פעילות - חיסכון ארוך טווח, ביטוח בריאות, רכב חובה, רכב רכוש, פיננסים וכדומה. לכאורה, כאשר פירסמו החברות את ביאור המגזרים למחצית הראשונה של 2008 ולרבעון השני של השנה, ההפחתה של תוצאות הרבעון השני מתוצאות המחצית הראשונה אמורה לתת לנו את תוצאות הרבעון הראשון. ואולם חברות רבות תיקנו את תוצאות הרבעון הראשון בביאור זה, ואם נלך לדו"ח המקורי שפורסם בסוף הרבעון הראשון, נראה שאין התאמה בין התוצאות שפורסמו אז לבין התוצאות שהתקבלו כעת.



בהראל המצב בולט ביותר, מכיוון שבכל ביאור המגזרים אין ולו מגזר אחד שבו התוצאות שפורסמו בסוף הרבעון הראשון זהות לתוצאות הרבעון הראשון כפי שפורסמו בסוף המחצית הראשונה. ניקח לדוגמה את מגזר השירותים הפיננסיים. הראל מסרה כי בסוף המחצית הראשונה היא הפסידה 5.5 מיליון שקל מהמגזר. כן היא הודיעה כי בסוף הרבעון השני היא הפסידה 5.5 מיליון שקל מהמגזר. מכאן עולה שבסוף הרבעון הראשון הראל אמורה להיות בתוצאה של 0 בשורת הרווח מהמגזר. ואולם אם נלך לדו"ח שפירסמה הראל בסוף הרבעון הראשון, נגלה שהיא דיווחה על הפסד של 6.2 מיליון שקל מהמגזר.



בסך הכל קיים הפרש של כ-3.7 מיליון שקל לפני מס בין הרווח שהציגה הראל ברבעון הראשון שלה ממגזרי הפעילות (81.3 מיליון שקל) לרווח של החברה ברבעון הראשון כפי שעולה מהתוצאות שפירסמה החברה במחצית הראשונה, בסך 85 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully