וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: כמות הספאם קשורה לאות הראשונה של כתובת האי-מייל

סוכנויות הידיעות

3.9.2008 / 9:21

לפי מחקר שנערך באוניברסיטת קיימברידג', כתובות שמתחילות באותיות A, M ו-S קיבלו יותר מ-40% דואר זבל



כמות דואר הזבל (ספאם) שאתם מקבלים לתיבת האי-מייל שלכם קשורה ישירות לאות הראשונה של כתובת הדואר האלקטרוני. כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי אוניברסיטת קיימברידג'.



לפי המחקר, שבדק יותר מ-550 מיליון ספאמים שנשלחו בין פברואר ל-27 במארס השנה, כתובות אי-מייל שמתחילות באותיות A, M או S קיבלו יותר מ-40% דואר זבל. כמות הספאמים שנשלחו לכתובות מייל שהחלו באותיות Q או Z, לעומת זאת, לא עלו על 20% מכלל המכתבים שהתקבלו.



המחקר חובר על ריצ'רד קלייטון, מדען מחשבים מאוניברסיטת קיימברידג', במטרה לבדוק את ההבדל בכמות דואר הזבל שנשלחת לתיבות אי-מייל שונות. האותיות הפופולאריות ביותר עבור שולחי דואר זבל, לדבריו, הן A, M, S, R ו-P – כ-40% מהמכתבים הנשלחים לכתובות אי-מייל שמתחילות באותיות אלה הם ספאם.



לדברי קלייטון, אחת הסיבות האפשריות להבדלים הוא האופן שבו שולחי דואר זבל נוהגים למצוא תיבות דוא"ל חדשות. לעיתים קרובות, הוא אומר, שולחי דואר זבל יצרפו שמות נפוצים, כמו ג'ון, לדומיינים שונים בהנחה שאכן קיימות כתובות כאלה. מיעוט השמות שמתחילים באותיות כמו Q או Z מוביל גם למיעוט בהודעות הספאם הנשלחות לאותן כתובות. עם זאת, ציין קלייטון, שיעור הודעות הזבל שנשלחו לכתובות אי-מייל שמתחילות באות U עלה על 50%, למרות מיעוט הכתובות שמתחילות באות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully