וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתקשה לשמר את רווחיו

TheMarker

3.9.2008 / 10:14

הדולר מתקשה לשמר את רווחיו

סוחרי וול סטריט לא אחרו להגיב והמדדים המובילים עברו למגמה שלילית. הנתונים שהתקבלו במהלך היום מכיוונה של ארה"ב הצביעו על המשך הירידה בהוצאות הבניה והצטמצמות הפעילות במגזר היצור אשר הקשו על השטר הירוק לשמר את רווחיו. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.4525 כנגד האירו, 108.75 אל מול היין ו 1.7835 כנגד הסטרלינג ב 19:30 (GMT).



הבנק המרכזי האוסטרלי הנמיך כצפוי את שיעור הריבית לרמה של 7.0% כשבמקביל נתונים משוק הנדל"ן הצביעו על ירידה של כ 2.3% באישורי הבניה. לראשונה מזה למעלה משבע שנים שינתה הריבית האוסטרלית את כיוונה ואותתה כי המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי החלה לנטות לכיוונה של ההאטה הכלכלית. המהלך הוביל לגל של מכירות על הדולר האוסטרלי גם מצד משקיעי ה-Carry Trade. האוזי נסחר סביב הרמות של 0.8389 כנגד הדולר, 91.20 אל מול היין ו-1.7310 כנגד האירו ב-19:45 (GMT).



מרבית תשומת הלב תופנה לכיוונה של אירופה עם פרסום נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון השני ב-09:00 (GMT) והמכירות הקמעונאיות. התמ"ג ככל הנראה יצביע על הצטמצמות הכלכלה בכ-0.2% וקיפאון בקצב המכירות הקמעונאיות, נתונים אלו עשויים להכביד על האירו.



בקנדה תוכרז הריבית ב-13:00 (GMT), על אף ההאטה בכלכלת קנדה והצניחה במחירי הסחורות צפויה הריבית להיוותר ללא שינוי. אולם, במידה ויאותת הבנק המרכזי על אפשרות לקיצוץ הריבית בהמשך השנה עשוי המומנטום השלילי של הדולר הקנדי להתחזק.



דולר/שקל: השטר הישראלי ניחלש בתחילת יום המסחר עד לכדי רמת ה-3.6420 אל מול הדולר אך סיים את היום כשידו על העליונה.המשך רכישת הדולרים על ידי בנק ישראל על בסיס יומי של 100 מליון דולר משפיעה בעיקר בימים בהם המחזורים נמוכים כדוגמת יום שלישי ועשויה להוות הסבר לנועה הנרחבת של הזוג.



כמו כן, התחזקותו של השטר הירוק בזירה הגלובלית תמכה בגל הרכישות על הזוג אולם המימושים לא אחרו להגיע לאחר שחזר הדולר להיחלש. התמיכה הקרובה של הזוג ניצבת סביב רמות ה 3.5720 התנגדות מגיעה סביב 3.61. השקל נסחר סביב הרמות של 3.60 אל מול הדולר ב-18:00 (GMT) בבין בנקאי.



הנפט צולל; גוסטב ניחלש מהוריקן בדרגה 4 לסופה טרופית



נפט:הזהב השחור צנח לאחר שסופת ההוריקן גוסטב נחלשה לרמה של סופה טרופית. סוחרי הנפט מיהרו למכור את פוזיציות הלונג שברשותם כשמחיר הנפט מתרסק עד לכדי 105.5 דולר לחבית. הצלילה החדה במחירו הואצה על רקע העליות החזקות בשווקי המניות ורווחיו של הדולר בזירה הגלובלית. אולם, לאחר שהגיע לשפל של 105.5 דולר נכנסו פוזיציות לונג חזרה אל השוק והעלו את מחירו אל עבר רמות ה-110 דולר. חוזה עתידי לחודש ספטמבר נסחר סביב הרמות של 109.50 דולר לחבית ב-17:00 (GMT)



המתכת היקרה לא התחמקה מנזקי גוסטב



זהב: המתכת היקרה צללה לאחר שהוריקן גוסטב ניחלש לרמה של סופה טרופית ומחירי הנפט נחתכו מטה. הירידה במחירי הנפט הנמיכה את החששות האינפלציוניות והכבידה על המתכת היקרה המשמשת ככלי גידור בקרב המשקיעים. הזהב הצליח להתאושש מעט בהמשך היום ולצמצם מעט מההפסדים לאחר שהדולר התקשה לשמר את רווחיו ובורסות וול סטריט שבו להיצבע באדום. חוזה עתידי לחודש ספטמבר על הזהב נסחר סביב הרמות של 810.5 דולר לאונקיה ב-20:40 (GMT)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully