וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד ביטחון הצרכנים בבריטניה נותר באוגוסט ברמת שפל של ארבע שנים

סוכנויות הידיעות

3.9.2008 / 10:22

המדד נותר ללא שינוי לעומת יולי על רמה של 52 נקודות



מדד ביטחון הצרכנים בבריטניה נותר ללא שינוי ברמת שפל של ארבע שנים בחודש אוגוסט, בעקבות ההאטה הכלכלית במדינה. כך מסרה היום חברת המשכנתאות הבריטית ניישנווייד.



מדד הסנטימנט של ניישנווייד, המתבסס על סקר שנערך בקרב 1,000 בני אדם, נותר על רמה של 52 נקודות באוגוסט, ללא שינוי לעומת יולי, אז נפל המדד לרמתו הנמוכה ביותר מאז מאי 2004. 65% מהמשיבים לסקר אמרו כי המצב הכלכלי בבריטניה הורע באוגוסט, לעומת 61% שחשבו כי המצב הכלכלי הורע ביולי.



"אי הוודאות הכלכלית משפיעה על ביטחון הצרכנים בנוגע לצריכה הפרטית ומצב התעסוקה. נדמה שהצרכנים מתחילים לאמץ ראייה ריאליסטית יותר של העתיד ומתחילים לשקלל את האפשרות של תקופה קשה בעתיד", אמר פיונואלה ארליי, הכלכלנית הראשית של ניישנווייד.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הקפיא אתמול באופן זמני את המס על רכישת בתים במדינה וחשף תוכנית בסך מיליארד ליש"ט (1.8 מיליארד דולר) שנועדה לסייע לשוק הדיור הבריטי להתאושש מההידרדרות החמורה ביותר שלו מזה לפחות 18 שנים.



תוכניתו של בראון תאיץ את פיתוחן של תוכניות דיור ממשלתיות בסך 6.5 מיליארד ליש"ט, שנועדו לסייע לאנשים לרכוש בתים חדשים ולתמוך בלווים הנאבקים בתשלומי המשכנתא שלהם. החל מיום רביעי, מסר שר האוצר הבריטי אליסטר דרלינג, בתים שנרכשו עבור פחות מ-175 אלף ליש"ט (320.1 אלף דולר) יהיו פטורים ממסים על רכישת בית במשך שנה. המהלך צפוי לעלות לממשלה 600 מיליון ליש"ט באובדן הכנסות.



תוכנית הסיוע של הממשלה לשוק הדיור מהווה חלק מהמאמצים הממשלתיים למנוע מכלכלת בריטניה לגלוש למיתון בעקבות ההידרדרות בשוק הדיור, העלייה במחירי הדלק והמזון ומשבר האשראי העולמי, על רקע נפילה חדה בתמיכה הציבורית בממשלתו של בראון. ברבעון השני של 2008 לא צמחה כלכלת בריטניה לעומת הרבעון הראשון - לראשונה מזה 16 שנים.



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, הזהיר בראיון למוסף סוף השבוע של העיתון "גרדיאן" כי כלכלת בריטניה עומדת בפני ההאטה החמורה ביותר שלה מזה 60 שנה. דרלינג הוסיף כי ההאטה הכלכלית בבריטניה תהיה ארוכה ועמוקה יותר מתחזיות קודמות בעקבות משבר האשראי העולמי, ההידרדרות בשוק הדיור והעלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון.



הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) מסר אתמול כי הכלכלה הבריטית צפויה להיכנס למיתון השנה. לפי הארגון, כלכלת בריטניה תרשום צמיחה שלילית בקצב שנתי של 0.3% ברבעון השלישי וצמיחה שלילית בקצב שנתי של 0.4% ברבעון הרביעי. ההגדרה הרווחת למיתון היא שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית.



בנק ההשקעות ליהמן ברדרס דיווח גם הוא אתמול כי כלכלת בריטניה נמצאת בדרכה למיתון, אם לא נכנסה כבר למצב של מיתון, אך העריך כי בורסת לונדון תסיים את השנה ברמה גבוהה יותר מרמתה הנוכחית.



מדו"ח שפירסם ליהמן עולה כי שיעור האינפלציה בבריטניה יגיע לשיאו בספטמבר והריבית במדינה תרד מרמתה הנוכחית - 5% - לרמה של 3.5% ב-2009. התפתחויות אלה, לפי ליהמן, ישפיעו על מדד הפוטסי יותר מהירידה ברווחי החברות ויובילו אותו לעלייה של 10% מרמתה הנוכחית ל-6,150 נקודות, למרות משבר האשראי העולמי והמיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully