וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי נוסף נרצח ברוסיה: עיתונאי בולט במחוז דגסטאן בצפון הקווקז נורה על ידי אלמונים ומת מפצעיו

אשר שכטר

3.9.2008 / 11:34

עדאללה אלישייב הוא העיתונאי השני שנרצח השבוע בדרום רוסיה

אלישייב מנחה של תוכנית טלוויזיה פופולרית בשם "שלום יבוא על ביתכם" העוסקת בעיקר בנושאי דת. הוא הותקף ביום שלישי בלילה על ידי מספר חמושים בסמוך למכוניתו, בכפר ספרטורני שבמחוז דגסטאן הקווקזי - ונפצע פצעים אנושים. ממשטרת רוסיה נמסר כי אלישייב הובהל לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי ירי בכתפו. כעבור מספר שעות הוא מת מפצעיו, למרות הנסיונות להחיותו.



ביום ראשון נורה בראשו העיתונאי הרוסי מגומד יבלוייב, מייסד אתר האינטרנט ignushetiya.ru ומבקר חריף של מדיניות הקרמלין. יבלוייב נורה למוות בעודו יושב בניידת משטרה, עם הגיעו לשדה תעופה בבירת מחוז אינגושטיה, נרזן, הגובלת בצ'צ'ניה. אתר האינטרנט של יבלוייב היה מקור עיקרי ופופולרי למידע במחוז אינגושטיה והתנגד בחריפות לנשיא המחוז תומך הקרמלין, מוראט זיאזיקוב, שאיים מספר פעמים לסגור את האתר.



רציחתו של יבלוייב הובילה לגינוי חריפים שהופנו לשלטונות אינגושטיה ולקרמלין, בטענה כי הרשויות הרוסיות מנהלות קמפיין הפחדה נגד עיתונאים, במטרה להשתיק קולות ביקורתיים. הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE) גינה את רציחתו של יבלוייב וקישר את מותו להירצחה של העיתונאית העצמאית אנה פוליטקובסקיה ב-2006, שהיתה אף היא אחת מהמתנגדות הבולטות של מדיניות הקרמלין בצ'צ'ניה.



"מותו של יבלוייב מהווה את שיאו של מסע הפחדה מאורגן על ידי רשויות אינגושטיה, במטרה להשתיק את הקול הביקורתי היחיד באזור כולו", אמר הממונה של ה-OSCE על חופש העיתונות, מיקלוס הראזטי.



אתמול פיזרו כוחות הביטחון הרוסים באינגושטיה הפגנה בעקבות רציחתו של יבלוייב, בה השתתפו אלפי בני אדם. אחד ממנהיגי האופוזיציה המקומיים, אחמד קוטייב, אף איים כי האופוזיציה באזור עשויה לנסות להכריז על עצמאות מרוסיה, במידה שזיאזיקוב לא יתפטר מתפקידו וייחקר בחשד לרצח. חלק מפעילי האופוזיציה טענו כי יבלוייב הגיע לנזרן באותו מטוס בו הגיע זיאזיקוב, שעמד בסמוך למכונית המשטרה בה הוחזק העיתונאי כאשר נעצר.



רוסיה נחשבת אחת המדינות המסוכנות ביותר בעולם עבור עיתונאים. לפי נתוני הארגון "עיתונאים ללא גבולות", נרצחו 21 עיתונאים ברוסיה בין 2000 ל-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully