וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט בית ההשקעות: פרופיל הסיכון של רוסיה נמצא במגמת עלייה בחודשים האחרונים

TheMarker

3.9.2008 / 11:57

ספרינט בית ההשקעות: פרופיל הסיכון של רוסיה נמצא במגמת עלייה בחודשים האחרונים

בנוסף, רמות האינפלציה הגבוהות מהוות כיום איום מהותי לכלכלה אשר החלה לגלות סימני האטה בתקופה האחרונה. הלשכה לסטטיסטיקה הרוסית תפרסם היום את נתוני מדד המחירים לצרכן. מחירי הצרכנים עלו מתחילת השנה בשיעור של 9.5% ובקצב שנתי של 14.7%.



יש לציין כי בחודש יולי חלה התקררות קלה באינפלציה אשר נבעה מסיבות עונתיות, ירידה במחירי הסחורות הגלובאליים (ביניהם נפט וגז), התארגנויות של יצרנים אשר דחפו את מחירי מוצרי המזון כלפי מטה, וריסון מוניטארי בדמות של ארבע העלאות ריבית מתחילת 2008.



בבית ההשקעות צופים כי מגמת התמתנות זו תימשך על רקע ההאטה בכלכלה הרוסית הנובעת מסיבות פנימיות וגלובאליות והירידה במחירי הסחורות. להערכתנו, האינפלציה השנתית תרד מתחת לרמות ה-12% עד סוף השנה.



מדו"ח מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני מטעם בנק BTV Europe עולה כי מגזר הייצור התכווץ בחודש אוגוסט מרמה של 50.4 נקודות לרמה של 49.4 נקודות – ירידה רצופה שמינית במספר. עיקר הפגיעה נובעת מסיבת האינפלציה אשר העלתה את מחירי היצרנים ב-33.7% ב-12 החודשים האחרונים!!



עלייה זו יחד עם הגידול ברמות השכר הריאלי שוחקת בצורה משמעותית את הרווחים בסקטור העסקי וצפויה לפגוע ברמת ההשקעות ובצמיחת הכלכלה הרוסית בכלל. למרות הציפייה להתקררות באינפלציה בהמשך השנה, אנו מאמינים שהאטה בצמיחה תימשך, וכלכלת רוסיה לא תחזור על הישגי הצמיחה שהפגינה בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully