וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל שוקי הון: לא צריך להיות חכם גדול בכדי להבין את הפוטנציאל הענק הגלום בשוק המזון הסיני

TheMarker

3.9.2008 / 12:52

קוקה קולה תרכוש את חברת המיצים הגדולה בסין, China Huiyuan, תמורת כ-2.3 מיליארד דולר במזומן



היום התבשרנו על עסקה בין שתי חברות ענק משתי המעצמות, ארה"ב וסין. חברת קוקה קולה מסרה כי היא תרכוש את חברת המיצים הגדולה בסין, China Huiyuan, תמורת כ-2.3 מיליארד דולר במזומן ולפי שווי מניה של 12.2 דולר הונג קונגי למניה, מחיר הגבוה פי 3 ממחיר המניה אתמול בתום יום המסחר בבורסת הונג קונג. מניית החברה זינקה במסחר בכ-164% למחיר של 10.94HKD .



בעלי המניות העיקריים בחברה הסינית הם, המייסד ז'ו שינלי המחזיק בכ-41% וחברת דנונה המחזיקה בכ-23% ממניות החברה. בעלי המניות הגדולים הסכימו לעסקה וז'ו ייכהן כיו"ר כבוד של החברה הממוזגת.



לא צריך להיות חכם גדול



חברת קוקה קולה מחפשת מקורות צמיחה והיא מזהה בשוק הסיני פוטנציאל אדיר להתפתחות ולצמיחה של החברה. החברה האמריקנית פועלת כיום בסין עם המשקאות המסורתיים שלה ומבינה ששוק המיצים בסין נמצא בראשיתו ולפיכך פוטנציאל ההתרחבות והצמיחה גבוה מאוד. החברה הסינית מחזיקה בכ-10.3% משוק המיצים ולאחריה קוקה קולה עם 9.7%.



עסקה זו ממחישה את הפוטנציאל האדיר שחברות המזון בעולם מייחסות לשוק הסיני ומזהות הזדמנות כניסה מצוינת לאחר ירידות חדות שהותירו את המניות במחירים קורצים. החברה הסינית נסחרה לפני שנה בדיוק במחיר הרכישה וירדה לכ-4 דולר למניה, ירידה של כ-60% וזאת בשעה שרווחיה התפעוליים צמחו בכ-30%.



זה אינו מקרה פרטני. ישנן חברות רבות ששווי מנייתן ירדה בעשרות אחוזים בשעה שהרווחים שלהן עלו בעשרות אחוזים. התוצאה: מכפילים נמוכים שמאותתים על הזדמנויות קניה שכנראה לא יחזרו בקרוב. קוקה קולה לא הייתה צריכה להיות חכמה גדולה על מנת להבין את הסיטואציה.



המניות ירדו, לרוב, בגלל סחירות בינונית ומנוסת הון זר ומקומי מהבורסות בהונג קונג ובסין. השקעת 2.3 מיליארד דולר היום על מנת לכבוש נתח שוק של 20% משוק המיצים של מעצמה בת כ- 1.4 מיליארד איש עשויה להיראות בעתיד זולה מאד. קוקה קולה מוכרת בקרוב ל-8 מיליארד דולר בצפון אמריקה בלבד, בה כמות האנשים אינה מגיעה לשליש מאוכלוסיית סין.



שוק המזון בסין נמצא בראשיתו במונחים מערביים וצפוי לרשום צמיחה גבוהה בשנים הקרובות. חשוב מכך, שוק המזון בסין עובר קונסולידציה - מאלפי יצרנים קטנים ליצרנים גדולים - וזאת בגלל החמרה משמעותית בתקינה. החמרה זו מקשה על היצרנים הקטנים לפעול ומאפשרת ליצרנים הגדולים לקנות אותם ולהוציאם מהשוק. תהליך זה חיובי למשקיעים שכן הדבר מוריד את רמת התחרות ומייצר יתרון משמעותי לגודל. גם הצרכנים מרוויחים, משום ששוק המזון הפרוץ היה מייצר פגעי בטיחות רבים ומסוכנים.



בשנה האחרונה עליית מחירי המזון יצרה לחצים אינפלציוניים אשר הקשו על חברות המזון להרוויח. הלחצים האינפלציוניים נחלשו בתקופה האחרונה בצורה משמעותית ביותר ובאווירה זו חברות המזון יכולות שוב להגדיל את רווחיהן בצורה משמעותית ביותר.



גילוי נאות – קרנות מגדל שוקי הון החזיקו נכון להבוקר בכ-1.6 מיליון מניות Huiyuan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully