וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים על כיל: סימני השאלה עולים - מחיר היעד יורד

TheMarker

3.9.2008 / 14:54

כלל פיננסים על כיל: סימני השאלה עולים - מחיר היעד יורד



1) ב-2009 רווחיות החקלאים בסכנה, והדשנים עלולים לספוג את האש. הזינוק במחירי הדשנים בחודשים האחרונים מתורגם לזינוק דרמטי בהוצאה על דשנים לאקר. גורמי מחקר מרכזיים בענף גורסים כי נקודת שיווי המשקל של החקלאי הממוצע בארה"ב עלתה למחיר של 4.7 דולר לבושל תירס (!), וזאת לעומת תחזיות ה-USDA למחיר מכירה ממוצע של 5.4 דולר לבושל ב-2009.

2) התנודתיות ממשיכה לטפס. מצב עניינים זה מסביר את רגישותן הגבוהה של מניות הדשנים למחירי הסחורות החקלאיות בחודשים האחרונים והתנודתיות הגבוהה שהן מפגינות, שכן ירידה מרמות המחירים הנוכחיות תגרור פגיעה בביקוש לדשנים. תנודתיות גבוהה זו חייבת לקבל ביטוי במודל הערכת השווי, ושיעור ההיוון עולה ל-10%.

למעשה ב-2009 חברות הדשנים מעבירות הסיכון בשוק לחקלאי תוך ניסיון לגרוף אליהם את מרבית הערך הנוצר עם גאות בענף. להערכת כלל פיננסים, דינאמיקה בעייתית שעלולה להוביל להרס ביקושים.
בעניין התבטא בוב יאנג, הכלכלן הראשי של התאחדות החקלאים האמריקאים בשבוע שעבר, כשהעריך כי בשנה הבאה החקלאים יצטרכו להבטיח לעצמם מכירת תירס ב-5 דולר רק בכדי לכסות העלויות.



ועוד משהו . .



3) היצע האשלג אכן נבנה, והעלויות נמוכות מהצפוי. מחקר שהתפרסם לאחרונה מלמד כי השקעה במכרה Greenfield בקנדה מניבה IRR גבוה של 15% בטווח מחירים לט"א של 430- 580 דולר לטון אשלג. היצע האשלג ושיווי המשקל בשוק יגיעו לשוק, במוקדם או במאוחר ויגררו המחירים מטה. מחיר האשלג לט"א במודל יורד ל-600 דולר לטון.



4) מצוקת ההיצע החקלאי בדרך להיפתר? מתרבים הסימנים כי השנה הנוכחית תהיה שנת שיא בתקופה החקלאית וכי מרבית הסחורות החלקאיות בפני הקלה משמעותית בלחצי המחירים



בשורה התחתונה: הסיכויים להפתעה לרעה מתגברים, מחיר היעד יורד ל-20.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully