וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחקים חובות מעבר לקו הירוק: מתגבש הסדר חובות ל-30 קיבוצים מעבר לקו הירוק בכ-300 מיליון שקל

עמירם כהן

3.9.2008 / 17:56

מדובר בהלוואות ביסוס שקיבלו המתיישבים מהמדינה באמצעות החטיבה להתיישבות

סך החובות שלא נפרעו נאמד בכ-300 מיליון שקל ולפי הערכת הגורמים העוסקים בגיבוש ההסדר, תמחק החטיבה להתיישבות 60%-50% מהחוב בעוד שהיתרה תוחזר במזומן בפירעון מיידי. בממוצע יחזיר כל קיבוץ 5-4 מיליון שקל, מהם 3-2 מיליון שקל מהתמורה שקיבלו הקיבוצים ממכירת מניות תנובה והיתרה ממקורות עצמיים.



בהסדר החובות מעוניינים כל הצדדים, הממשלה, הקיבוצים והחטיבה להתיישבות. ההסדר יאפשר לקיבוצי רמת הגולן לחתום חוזי חכירה לדורות על קרקעותיהם החקלאיות ולהסיר את השעבודים שהטילה החטיבה להתיישבות על הקרקעות. "חוזה חכירה לדורות" מקנה למתיישבים זכויות קניין בקרקע ל-49 שנים.



"הגיע הזמן להשוות את זכויותיהם של חברי קיבוץ עין זיוון לזכויותיהם של תושבי העיר קצרין, שהמדינה היוונה להם מזה שנים רבות את דירותיהם בחוזי חכירה לדורות", אמר גורם בכיר בתנועה הקיבוצית.

בבקעת הירדן ובגוש עציון לא ניתן לחתום עם המתיישבים על חוזי חכירה לדורות על הקרקעות שנמסרו להם, מפני שהחוק הישראלי לא חל על אזורים אלו ולכן יימצא הסדר אחר שיעניק למתיישבים זכויות בקרקע. יצויין שבהסדרים דומים שנחתמו עם הסוכנות היהודית עמדו המחיקות על 49% מהחוב אך בהסדרים הללו ניתנו הקלות מס שלא ניתן לתת אותם בהסדר הנוכחי, לכן המחיקה תהייה גבוהה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully