וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזרי הקמעונאות והטכנולוגיה הובילו את בורסות אירופה לנפילה החדה זה שבועיים; לונדון צנחה ב-2.2%

TheMarker

3.9.2008 / 19:35

בורסת פאריס נפלה ב-2.1%; ענקית הטלפונים הסלולרים נוקיה נפלה בקרוב ל-5%



בורסות אירופה רשמו את הירידה היומית החדה ביותר זה כמעט שבועיים, על רקע חששות מפני האטה כלכלית נוספת ביבשת. מגזרי הקמעונאות, הבנקאות והטכנולוגיה הובילו את הירידות. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 2.2%; בורסת פאריס נפלה ב-2.1%; פרנקפורט איבדה 0.8%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.5% - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-19 באוגוסט - והשלים בכך נפילה של 22% מתחילת השנה.



כלכלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, שקעה קרוב לוודאי במיתון, לראשונה זה יותר מחמש שנים, וספק אם צפויה התאוששות בשנה הבאה, העריך היום סגן שר הכלכלה של גרמניה בראיון לרויטרס.



כלכלת גרמניה רשמה ברבעון השני של השנה צמיחה שלילית של 0.5%, והמשך של הצמיחה השלילית גם ברבעון השלישי תביא לכניסת גרמניה למיתון - המוגדר באופן רשמי כשני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית - לראשונה מאז תחילת שנת 2003.



"אנחנו נרגיש בני מזל אם נרשום בסופו של דבר צמיחה אפסית ברבעון השלישי", אמר סגן שר הכלכלה, וולטר אוטרמבה בראיון לרויטרס. "לפי המגמה הנוכחית אנחנו צפויים לרשום צמיחה שלילית", הוסיף. "מדדים כלכליים וסקרים מצביעים בבירור על כך שאנחנו צריכים לצפות להאטה נוספת", אמר. "המשבר לא יחלוף במהרה, ואין לדעת האם צפויה התאוששות בשנה הבאה", הוסיף.



המכירות הקמעוניות ב-15 מדינות של גוש היורו ירדו בחודש יולי בשיעור חד מהצפוי של 2.8% לעומת החודש המקביל בשנת 2007, וב-0.4% לעומת חודש יוני השנה. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה שנתית של 2.1% וירידה של 0.2% לעומת החודש הקודם. המכירות הקמעונאיות ב-27 מדינות האיחוד האירופי גדלו בחודש יולי ב-1.1% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, וצמחו ב-0.1% לעומת החודש הקודם.



אינדיטקס (סימול ITX.MC) הספרדית, בעלת רשת חנויות הבגדים זארה, איבדה יותר מ-3%; קארפור (סימול CA.PA) הצרפתית, הקמעונאית השנייה בגודלה בעולם, ירדה בקרוב ל-2%; טסקו (סימול TSCO.L), הקמעונאית הגדולה בבריטניה, ירדה ביותר מ-2%.



מגמה שלילית נרשמה גם במגזרי הטכנולוגיה והטלקום. וודאפון (סימול VOD.L) הבריטית, חברת הסלולר הגדולה בעולם, ירדה בקרוב ל-2% בעקבות הורדת המלצה של קרדי סוויס מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". "אנו צופים לחצים כלכליים נוספים בתחום הביקוש בשוקי סלולר מעבר לספרד, במיוחד בבריטניה ובאירלנד", כתבו אנליסטים של קרדי סוויס.



נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, ירדה בקרוב ל-5% בבורסת הלסינקי; אריקסון (סימול ERICb.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, איבדה קרוב ל-1% בבורסת שטוקהולם.



מגזר הפיננסים נסחר אף הוא במגמה שלילית, בעיקר בבריטניה, בעקבות המלצת "מכירה" למניות ברקליס. ברקליס (סימול BARC.L), הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, ירד ב-3.7% לאחר שרויאל בנק אוף סקוטלנד הוריד את המלצתו למניית ברקליס מ"החזק" ל"מכירה". HBOS (סימול HBOS.L), בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה, איבד 2.2%.



מניות מגזר הכרייה רשמו אף הן ירידות על רקע המשך נפילת מחירי המתכות. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, ירדה ביותר מ-3%; ריו טינטו (סימול RIO.L), חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, נפלה בקרוב ל-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully