וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזין "בארונ'ס" הכתיר את רכישת יוניוויז'ן על ידי חיים סבן כאחת הרכישות הממונפות הגרועות ביותר

סוכנויות הידיעות

3.9.2008 / 20:12

היחס בין חובות החברה לתזרים המזומנים גבוה באופן ניכר מהמקובל במגזר המדיה



רכישת יוניוויז'ן, רשת הטלוויזיה הגדולה ביותר בארה"ב בשפה הספרדית, על ידי הקבוצה שהוביל איש העסקים הישראלי לשעבר, חיים סבן, היתה אחת הרכישות הממונפות הגרועות ביותר של ימי בועת חברות ההשקעה הפרטית של השנים 2007-2006. כך קבע המגזין "בארונ'ס" בכתבה על המשבר במגזר חברות ההשקעה הפרטית.



יוניוויז'ן, שנרכשה על ידי קבוצת סבן תמורת 12.3 מיליארד דולר בשנת 2006, סובלת מנפילה בהכנסות מפרסום ומכבידים עליה חובות בסך 11 מיליארד דולר, ציין "בארונ'ס". חובות החברה מסתכמים כעת ביותר מפי 10 מתזרים המזומנים השנתי של החברה - זאת לעומת יחס חובות של פי 6 עד 8 מתזרים המזומנים בקרב מרבית חברות המדיה הבורסאיות, הוסיף המגזין.



באחרונה העריכו אנליסטים כי חובותיה של יוניוויז'ן - אשר המחיר ששילמה עבורה קבוצת סבן שיקף אותה עת מכפיל של פי 12 מרווחיה - מכבידים על דירוג האשראי של החברה. "כאשר העסקה נסגרה, ואפילו עוד בשלב ההתמודדות על רכישת החברה, המחיר שהוצע עבור יוניוויז'ן נראה חריג", העריכה אנליסטית חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P), התר גודצ'יילד, בחודש שעבר. "אנחנו גורסים כי הערכות השווי לא השתנתה. זה היה מחיר גבוה מאוד והחובות שנטלו הרוכשים מהווים נטל מכביד ביותר", הוסיפה גודצ'יילד.



בחודש שעבר, הורידה חברת דירוג האשראי מודי'ס את האג"ח והאשראי של יוניוויז'ן לאחר שהחברה דיווחה על ירידה ברווחיה ובהכנסותיה ברבעון השני של השנה ועל רקע האטה בשוק הפרסום בארה"ב. מודי'ס מסרה עוד כי תיתכן הורדת דירוג נוספת, וציינה כי הורדת הדירוג הנוכחית נבעה גם מהמחיר המאכזב שקיבלה יוניוויז'ן עבור מכירת חטיבת המוסיקה שלה ונכסים אחרים.



יוניוויז'ן דיווחה בחודש שעבר על התרחבות הפסדיה ברבעון השני של השנה בעקבות ירידה בהכנסותיה מפרסום. החברה רשמה ברבעון הפסד של 100.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 19.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה ירידה של 11% ברווחיה לעומת התקופה המקבילה, ל-220 מיליון דולר. הכנסות יוניוויז'ן בתקופה המדווחת ירדו ב-4.3% לעומת הרבעון השני של 2007, ל-533.1 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, גקו אווה, ציין בעת פרסום הדו"חות כי הירידה במכירות נרשמה על רקע "תנאים כלכליים מאתגרים".



בראיון ראשון מעולם לתחנת טלוויזיה בארה"ב, אמר סבן בחודש אפריל כי המחיר ששולם עבור יוניוויז'ן לא היה מופרז. "לא שילמנו יותר מדי עבור יוניוויז'ן, אם כי היינו רוצים לשלם פחות", אמר סבן בתשובה לשאלה של כתבת ערוץ CNBC, האם רכישת החברה היתה מהלך שגוי לנוכח ההאטה בכלכלת ארה"ב והמחנק בשוק האשראי.



סבן, שהונו מוערך ביותר מ-3 מיליארד דולר, הביא לעולם המערבי את ה"פאואר ריינג'רס", ועשה הון מפיתוח ומכירת ערוץ "פוקס פמילי" ביחד עם ניוז קורפ. בישראל הוא מחזיק בחלק מגרעין השליטה בבזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully