וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מנהל תיק השקעות רכש מניות אי.די.בי ב-1.9 מיליון שקל לחשבון משותף עם אשתו

עמית בן-ארויה

3.9.2008 / 20:29

כתב האישום הוגש כנגד רועי מאיר וסימודן אחזקות בגין 21 עבירות של תרמית בניירות ערך



פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה אתמול כתב אישום חמור נגד חברת סימודן אחזקות, בעל השליטה בה רועי מאיר ועובדת החברה ענת פלד בגין 21 עבירות של תרמית בניירות ערך. כמו כן מואשם מאיר, מנהל תיק השקעות, כי רכש מניות אי.די.בי ב-1.9 מיליון שקל באמצעות חשבון משותף שלו ושל אשתו, בניגוד לחוק שאוסר על מנהל תיק לבצע השקעות פרטיות.



מאיר, כלכלן בן 51 מפתח תקוה, הוא המייסד של קבוצת סימודן והמנהל שלה. פלד, 41, עבדה בסימודן אחזקות והעבירה פקודות מכירה או קנייה לבורסה. כתב האישום שהוגש אתמול לבית משפט השלום בתל אביב מפרט את האופן בו הריצו מאיר ופלד מניות. המקרה המרכזי המתואר התרחש בתחילת 2002. אז הודיעה הבורסה לחברה הציבורית פרג הנשלטת על ידי שיכון ובינוי, כי אינה עומדת בתנאי המסחר, שאחזקות הציבור יהיו יותר מ-1.6 מיליון שקל.



כתב האישום מתאר כיצד בינואר 2002 נפגש מאיר עם שמעון הייבלום, אז יו"ר דירקטוריון בפרג, במשרדי שיכון ובינוי, וניסו לפתור את הבעיה. סוכם כי סימודן אחזקות תרכוש משיכון ובינוי מניות פרג בכמות שתעזור להעלות את אחזקות הציבור. לפי התוכנית, מאיר ינסה למכור את חבילת מניות פרג לציבור באמצעות סימודן אחזקות. אם ייכשל בכך, תעמוד לו הזכות למכור את המניות חזרה לשיכון ובינוי לפי מחיר מניית פרג בבורסה בעת מימוש הזכות. אם מאיר לא יצליח למכור את המניות לציבור ומחיר המניה בבורסה בעת מימוש אופציית הפוט יהיה נמוך ממחיר הקנייה של המניות על ידי סימודן, תוחזר למאיר עלות המימון של הרכישה בתוספת עמלה בשיעור מסוים, בתמורה להחזרת המניות לשיכון ובינוי.



בהתאם לסיכום, רכשה סימודן משיכון ובינוי מניות פרג בעסקות מחוץ לבורסה ב-340 אלף שקל. כתוצאה מכך, אחזקות הציבור במניית פרג גדלו והבורסה הודיעה באפריל 2002 כי החברה עומדת בתנאי הפעילות. ביולי 2002 שוב הודיעה הבורסה כי פרג אינה עומדת בתנאי, ולכן נתנה ארכה עד סוף ספטמבר. לפי הפרקליטות, מאיר העלה את מחיר המניה תוך שימוש בעסקות בין חשבון סימודן אחזקות לסימודן אג"ח. לטענת הפרקליטות, מאיר ביצע חמש עסקות עצמיות בחמישה ימי מסחר שונים.



בסוף יולי, למשל, נתן פקודה לרכישת 10,000 מניות פרג בחשבון סימודן אג"ח בהגבלת שער של 67.9 נקודות. שלוש דקות לאחר מכן נתן מאיר פקודה נגדית למכירת 10,000 מניות פרג בחשבון סימודן אחזקות, בהגבלת שער של 67.9 נקודות. עסקה זו היתה היחידה באותו יום במניה והשער נסגר על 67.9 נקודות. אחזקות הציבור טיפסו שוב מעל 1.6 מיליון שקל כך ששוב הבורסה הודיעה כי המניה עומדת בתנאי המסחר.



במארס 2003 מכרה סימודן אחזקות לשיכון ובינוי את מניות פרג בעסקה מחוץ לבורסה ב-540 אלף שקל בשער של 131.6 שהיה דומה לשער שהיה בבורסה באותו יום וגבוה בכ-50 אחוז מהשער בו רכשה סימודן אחזקות את רוב מניות פרג. בכך הפיק מאיר רווח בסך 180 אלף שקל. "הנאשמים ניצלו את ידיעתם כי דלות המסחר במניית פרג תגרום לכך שהעסקות המתואמות ישפיעו במרבית המקרים על העלאת שער הסגירה. בכך יצרו מחזור מסחר מלאכותי במניות פרג, ויצרו מצגי שווא לגבי המסחר במניות", הודגש בכתב האישום. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד אפרת חשן מנדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully