וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול הקו לניו יורק יחסוך לישראייר מיליונים

זוהר בלומנקרנץ

4.9.2008 / 10:26

המטוס מדגם איירבוס 330-A שפעל בקו לניו יורק ישמש למשימות אחרות. החברה נמצאת במשא ומתן למכירת ארבעה מטוסים

חברת התעופה ישראייר נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירת ארבעה ממטוסי הנוסעים שלה, מדגם 42 ATR, לחברה בארה"ב. מנהלי החברה האמריקאית הגיעו אתמול לישראל מפלורידה כדי לבדוק את המטוסים, אשר משמשים את ישראייר בטיסות שלה משדה דב בתל אביב לאילת.

בכוונת ישראייר למכור את המטוסים ולחכור אותם מהקונה, עד שתמצא בשוק מטוסים חדשים יותר מדגם 72 ATR. ישראייר דרשה מחיר התחלתי של 2.4 מיליון דולר בעבור כל מטוס. המטוסים ישנים יחסית, משנת הייצור 96'-97'.

בתוך כך נודע כי הפסדיה החודשיים של ישראייר, לו היתה ממשיכה להפעיל את הקו שלה לניו יורק, היו מסתכמים ב-700 אלף דולר עד מיליון דולר. החברה תפסיק את הטיסות שלה בקו ב-13 בספטמבר, לאחר שהבעלים - נוחי דנקנר ואבי פישר - החליטו כי לא יזרימו עוד כסף לחברה כדי לכסות על הפסדיה.

מנהל העסקים הראשי של קבוצת ישראייר, זוהר אנדלמן, אמר כי סכומים אלה מוגזמים. "הפסקת הטיסות - בגלל עליית מחיר הדלק, אך בעיקר בשל הירידה בשער הדולר", הוסיף. "העתוי של הפסקת הטיסות נבחר בכוונה לסוף הקיץ".

המטוס מדגם איירבוס 330-A שפעל בקו לניו יורק ישמש למשימות אחרות, בהן שתי טיסות מיוחדות לאנגולה. לדברי המנהל המסחרי של קבוצת ישראייר, שי מרינה, מטרת הטיסות - שהן פרי יוזמה משותפת של ישראייר ושל סוכנות הנסיעות ג'נסיס טורס - היא להביא לישראל קבוצה של כ-270 צליינים וכן לאפשר לאנשי עסקים ישראליים לחזור לישראל לקראת החגים.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully