וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יעדכן מטה את יעד הצמיחה ל-2009

איתן אבריאל

4.9.2008 / 13:38

ההאטה הכלכלית שיכנעה את המשרד להוריד את היעד מ-3.5% לרמה של 2.5% ל-3%. זה כמה חודשים שניכרת ירידה בהכנסות ממסים, ברכישת מכוניות חדשות ובפעילות העסקית

משרד האוצר יעדכן במהלך השבועות הקרובים כלפי מטה את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי לשנת 2009, ויפחיתה מרמה של 3.5% לרמה שבין 2.5% ל-3%; כך נודע ל- TheMarker.

תחזית האוצר היא כבר היום הגבוהה מבין הערכות גורמי הכלכלה האחרים בישראל, ביניהם בנק ישראל, החוזה לשנה הבאה צמיחה של 3.1%. כלכלני הבנקים ובתי ההשקעות מעריכים גם הם כי הצמיחה תהיה נמוכה מ-3.5%.

לתחזית של האוצר חשיבות מעשית, שכן היא נמצא בבסיס התקציב ומשפיעה באופן ישיר על תחזית ההכנסות של המדינה הבאה. ירידת חזית הצמיחה תביא לירידה בתחזית הכנסות המדינה ממסים – ולכן גם לגידול בגרעון במדיה ולא יוחלט על ביצוע קיצוץ תקציבי.

הגורמים הכלכליים מעריכים כי לאחר שהתקציב עבר את אישור הממשלה במתכונתו הנוכחית, יודיע האוצר על עדכון תחזית הצמיחה ועל הפחתה בתחזית ההכנסות ממסים לפני פתיחת דיוני התקציב בכנסת ובועדת הכספים.

האטה במשק הינה שילוב של מספר גורמים, ביניהם המיתון בעולם, הדולר החלש בישראל, מחנק האשראי והקיפאון בפעילות הפיננסית. האטה באה לידי ביטוי מזה כמה חודשים ברציפות בירידה בהכנסות ממסים, כמו גם בירידה ברכישת מכונית חדשות ובפעילות העסקית של כמה סקטורים.

מקור הירידה בהכנסות ממסים הינו בעיקר ירידה ברווחים של עצמאים וחברות, בעוד שבהכנסות מס הכנסה משכירים דווקא נרשמה עליה – בזכות העלייה בשיעורי התעסוקה.

הגומרים הכלכליים העריכו כי במשרד האוצר מודעים היטב לתחזית הגבוהה שלהם, ולמבוכה שעשויה להיגרם לראשי המשרד במידה והצמיחה תהיה נמוכה משמעותית מהתחזית. את השיעור הזה למדו באוצר לפני מספר שנים כאשר השר סילבן שלום סיפק תחזית צמיחה שנראתה גבוהה כבר ביום הגשת התקציב, ונאלץ לחתוך אותה ולבצע קיצוץ תקציבי עמוק בתוך חודשים בודדים מאישור התקציב השנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully