וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות לא ישלם ערבות בסך 43 מיליון שקל להתאחדות לכדורגל

שרון שפורר

4.9.2008 / 16:36

בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי הבנק אינו מחויב לסכום שדרשה ההתאחדות מכוח הערבות שנתן לקבוצת בית"ר

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום באורח זמני עד לדיון בהשתתפות בין שני הצדדים ב-9 בספטמבר, כי בנק מזרחי טפחות אינו מחויב לשלם להתאחדות לכדורגל סכום של 43 מיליון שקל שדרשה ההתאחדות לכדורגל מן הבנק מכוח ערבות בנקאית שהוציא הבנק לבקשת בית"ר ירושלים וארקדי גאידמק.

ב-31 באוגוסט החלה עונת המשחקים של ליגת העל לשנת 2008-2009 ובמסגרת זו שיחקה בית"ר ירושלים נגד בני סכנין. באותו היום, כמה שעות לפני בעיטת הפתיחה של המשחק ולפני פקיעת הערבות, הגישה הרשות לבקרה תקציבית בהתאחדות הכדורגל דרישה לבנק מזרחי טפחות לשלם כ-43 מיליון שקל מכוח הערבות של עונת המשחקים הקודמת 2008-2007. הדרישה נועדה לאפשר את השתתפות בית"ר ירושלים במשחקי ליגת העל.

היום הגיש בנק מזרחי טפחות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עורכי הדין פיני יניב וינקי פפר, ממשרד קנטור, אלחנני, טל, בקשה בהולה במעמד צד אחד ובה הוא טוען כי הערבות שהועמדה לבית"ר ירושלים נוגעת לשנת המשחקים 2008-2007. מאחר שזו הסתיימה ללא חובות, לא מוטלת עליו חובה להאריך את תקופת הערבות וזאת על אף שהדרישה לערבות שוגרה עוד בזמן שהערבות היתה בתוקף.

מזרחי טפחות טען בבקשה לבית המשפט כי במקום שיו"ר הרשות לבקרה תקציבית, רבינוביץ', יבצע את המוטל עליו על פי תפקידו ויעשה שימוש בסמכויות הברורות והחד משמעוית לדרוש מבית"ר ירושלים ומגאידמק בטחונות ספציפיים להבטחת תקציב עונת המשחקים ולנקוט בסנקציות המתאימות כשהבטחונות לא הומצאו לו, החליט יו"ר הרשות על פי הסיכום שהושג במהלך הדיונים על התקציב ביחד עם גאידמק לעשות מלאכה קלה ולהטיל את מלוא כובד המשקל על הבנק.

השופט מגן אלטוביה כתב בהחלטה כי אין מקום לעשות שימוש בערבות של מזרחי טפחות שנועדה להבטיח חובות לעונה הקודמת בגין עונת 2008-2009 וכי הוא נעתר לבקשה של מזרחי טפחות שלא ייאלץ להאריך את הערבות לבית"ר ירושלים או להעמיד להתאחדות הכדורגל את סכום הערבות וזאת עד לדיון בין שני הצדדים שנקבע ל-9 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully