וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נפילת הבורסות החדה מזה 5 שנים

נמרוד הלפרן

5.9.2008 / 19:25

נפילה שבועית חדה ביותר: מגזרי הטכנולוגיה, הטלקום והבנקאות הובילו הירידות; בורסת מוסקווה נפלה ב-11% השבוע

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 2.3%; בורסות פרנקפורט ופאריס נפלו ב-2.4%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-2.2%, ובסיכום שבועי איבד 5.6% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז ינואר 2003. מתחילת השנה איבד המדד 25% משווייו.

בורסת מוסקווה נפלה ב-3.8% והשלימה נפילה שבועית של 11% לאחר שהבנק המרכזי של רוסיה התערב במסחר במט"ח כדי לתמוך ברובל, אשר שערו מול הדולר צנח אתמול לשפל של כמעט שנה. מדד המניות RTS איבד 33% מאז תחילת חודש יולי - הירידה החדה ביותר מאז משבר האשראי של רוסיה בשנת 1998.

משרד העבודה האמריקאי מסר היום כי שיעור האבטלה בארה"ב עלה בחודש אוגוסט לרמה של 6.1% - מעל לתחזיות הכלכלנים ל-5.7%. מספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי נפל בחודש שעבר ב-84 אלף.

נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, נפלה בקרוב ל-10% במסחר בבורסת הלסינקי - הירידה היומית החדה ביותר זה קרוב לחמישה חודשים. זאת לאחר שהזהירה היום כי צפויה ירידה בנתח השוק העולמי של החברה ברבעון השלישי לאחר שמתחרותיה הוזילו מחירי דגמים ובשל עיכובים בהשקת דגם מכשיר סלולר חדש של נוקיה. עד כה, העריכה החברה כי חלקה בשוק מכשירי הסלולר הגלובלי ברבעון השלישי של השנה יהיה ללא שינוי לעומת הרבעון השני.

נוקיה ציינה כי מתחרותיה הוזילו מחירי טלפונים סלולרים בשווקים רבים על רקע ירידה בבטחון הצרכנים. "האסטרטגיה של נוקיה היא להגדיל את נתח השוק רק במצב בו ניתן לשמור על רווחיות בטווח הארוך", נאמר בהודעת החברה. "נוקיה לא השתתפה בצורה נרחבת בסבב הוזלת המחירים החדה שבוצע באחרונה בשוק".

בעקבות האזהרה של נוקיה, נרשמו ירידות חדות במגזרי הטכנולוגיה והטלקום באירופה. אריקסון (סימול ERICA.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, נפלה ב-5.8%; ST מיקרו (סימול STM.PA), יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-5.6%; וודאפון (סימול VOD.L) הבריטית, חברת הסלולר הגדולה בעולם, איבדה ב-4.5%.

מגמה שלילית נרשמה גם במגזר הבנקאות לאחר שאנליסטים של גולדמן סאקס המליצו למשקיעים למכור את מניות מריל לינץ' על רקע חשש כי בנק ההשקעות האמריקאי יאלץ לרשום מחיקות נוספות. ברקליס (סימול BARC.L), הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, ירד ב-3.6%; UBS (סימול UBSN.VX) השווייצי ירד בשיעור דומה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully