וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט צנח לשפל של 5 חודשים - 106 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

6.9.2008 / 9:51

מחירה של חבית נפל השבוע ב-8%, על רקע התגברות החשש מירידה בביקושים בארה"ב בגלל ההאטה. מחיר הזהב ירד בכ-4%

מחיר הנפט הגולמי נפל לשפל של חמישה חודשים, והשלים נפילה שבועית של 8% על רקע התגברות החששות מפני ירידה בביקוש לנפט ומוצריו בשל האטה בכלכלת ארה"ב. מחיר הזהב ירד בקרוב ל-4% בסיכום שבועי.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 106.23 דולר לחבית, ירידה של 1.5% או 1.66 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בכך השלים מחיר הנפט שישה ימים רצופים של ירידות - רצף הירידות הארוך ביותר מאז מאי 2007. במהלך המסחר היום נפל מחיר הנפט ל-105.13 דולר לחבית - שפל של חמישה חודשים.

בסיכום שבועי, נפל מחיר הנפט הגולמי ב-8% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז יולי - לאחר שהדולר נסק השבוע מול היורו לשערו הגבוה ביותר השנה. התחזקות הדולר גורמת לירידה בכדאיות ההשקעה בשוק הסחורות כגידור נגד אינפלציה.

נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו היום בארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - הכבידו אף הם על מחיר הנפט משום שחיזקו את ההערכות כי האטה בכלכלה צפויה להמשיך לגרור ירידה בביקוש לנפט.

משרד העבודה האמריקאי מסר היום כי שיעור האבטלה בארה"ב עלה בחודש אוגוסט לרמה של 6.1% - שיא של חמש שנים ומעל לתחזיות הכלכלנים ל-5.7%. מספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי נפל בחודש שעבר בשיעור חד מהצפוי של 84 אלף.

הביקוש לדלק בארה"ב בארבעת השבועות האחרונים נפל ב-3.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, לכ-20.3 מיליון חביות ביום, מסר אתמול משרד האנרגיה האמריקאי.

ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, צפוי להתכנס ביום שלישי הבא כדי להחליט על מכסות התפוקה ומחירי היעד של הנפט לרבעון הקרוב. ונצואלה ואיראן תומכות בצמצום תפוקת הארגון לאחר שמחיר הנפט הגולמי נפל ב-28% משיא של 147.27 דולר לחבית שנרשם ביולי. סעודיה, יצרנית הנפט הגדולה בעולם, טרם הודיעה מה עמדתה.

עוד בשוק הסחורות: מחיר הזהב נסגר בירידה זה היום החמישי ברציפות, והשלים ירידה שבועית של 3.9%. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 802.8 דולר לאונקייה, ירידה של 0.1% או 40 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחירם לרמה של 823.1 דולר לאונקייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully