וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורי "אופק חדש" יתחילו להחתים כרטיסי נוכחות

אור קשתי

7.9.2008 / 9:00

באמצעות כרטיסים מגנטיים מיוחדים. משרד החינוך: השימוש ב'שעוני הנוכחות" נועד' לתת מענה למעקב אחר השעות הנוספות של המורים"

כ-23,500 המורים המלמדים בבתי הספר בהם מיושמת השנה רפורמת "אופק חדש" יתחילו להחתים "כרטיסי נוכחות" לאחר החגים. בימים אלה מגבשים במשרד החינוך את הנהלים המדויקים לשימוש בשעוני הנוכחות.

לפי הרפורמה החדשה, המורים יחוייבו להשתמש בשעון הנוכחות, באמצעות כרטיסים מגנטיים מיוחדים, מתחילת עבודתם ובכל מקרה לא לפני השעה 7:45. בכירי משרד החינוך הסבירו בשבוע שעבר במפגש עם עיתונאים, כי השימוש ב"שעוני הנוכחות" נועד "לתת מענה למעקב אחר השעות הנוספות של המורים", וכי גם מנהלי בתי הספר יחוייבו לחתום עם כניסתם ויציאתם מבית הספר. עוד נמסר במסיבת העיתונאים כי בשבועות הקרובים יסוכם האופי המדויק של הרפורמה בגני הילדים, הכולל גם שינוי בהיקף העבודה של הגננות, מתוך כוונה להפעילה בשנת הלימודים הבאה, תשס"ט.

בהתבטאות יוצאת דופן אמרו הבכירים לעיתונאים, שקיימת "תקלה", בעניין "שעות השהייה", שכל מורה מחוייב להן ושנועדו להכנת מערכי שיעור, בדיקת מבחנים. התקלה, לדבריהם, היא ביחס לעשרות אלפי המורות שהן גם אמהות לילדים עד גיל 14, שבעבר נהנו מ"הנחה" של כשעתיים במספר שעות הלימוד. אלו מחוייבות עכשיו ללמד 26 שעות בשבוע כמו שאר המורים, ואילו "ההנחה" מתבטאת בהפחתת מספר "שעות השהייה".

כיוון שברוב בתי הספר פועל מערך השתלמויות קבוע, הניתן גם כן במסגרת "שעות השהייה", מורות רבות ממשיכות לעבוד בשעות אחר הצהריים והערב. לדברי המשנה למנכ"לית משרד החינוך, ד"ר איציק תומר, "אנחנו נצטרך להידרש לבעיה ולתקן את העיוות".

  • עוד באותו נושא:
  • מורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully