וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נגד אורמת?

נמרוד הלפרן

7.9.2008 / 12:40

יועץ האנרגיה של המועמד הדמוקרטי לנשיאות מתנגד להפקת נפט מחולות ביטומנים. נפגש עם בכירים בחברה המשתפת פעולה עם אורמת

מנהלים בכירים בחברת האנרגיה הקנדית נקסן (Nexen), נפגשו עם יועץ האנרגיה הבכיר של המועמד הדמוקרטי לנשיא ארה"ב, ברק אובמה. זאת, על רקע חששות כי בתור נשיא, יתמוך אובמה בהפסקת השימוש בנפט המופק מחולות ביטומנים, בגין הנזק הסביבתי ובזבוז האנרגיה הכרוך בהפקתו. נקסן הינה שותפה של אופטי קנדה, חברה באחזקת אורמת, בפרויקט חולות ביטומנים (נפט גולמי כבד - oil sands) בהיקף של כ-6 מיליארד דולר בקנדה.

הפגישה, שנערכה במהלך ועידת המפלגה הדמוקרטית בשבוע שעבר, באה על רקע ביקורת חריפה שהשמיע בחודש יוני יועץ האנרגיה הבכיר של אובמה, ג'ייסון גראמט, נגד תעשיית הנפט הגולמי הכבד. "כמות האנרגיה הנדרשת להפקת נפט מחולות ביטומנים בעלת השלכות כבדות על שינויים אקלימיים", אמר גראמט.

"אנחנו, צוותו של אובמה, הולכים לתמוך במקורות אנרגיה אשר תואמים את מחויבותנו ארוכת הטווח לצמצום גזי החממה. אני חושב שלא ברור האם מקורות האנרגיה הקנדית עומדים במבחן זה", אמר גראמט ביוני.

בתגובה, איים סגן נשיא אקסן, דוויין לינגנפלטר, כי במקרה שארה"ב בראשותו של אובמה תחליט שהיא אינה מעוניינת לרכוש נפט המופק מחולות ביטומנים - יעדיף המגזר לייצא נפט גולמי כבד לסין.

"אם הם לא ירצו נפט גולמי כבד, החברות הקנדיות יקימו צינור גדול יותר לחוף המערבי, וייצאו את הנפט לסין ולהודו", אמר לינגנפלטר בראיון לעיתון "טורונטו סטאר". "אם ארה"ב לא רוצה את הנפט, אנחנו נשווק אותו בכל מקרה בשוק הנפט. כך שארה"ב צריכה לנהוג בזהירות יתרה בכל הקשור לראיית התמונה המלאה" הוסיף.

נקסן שכרה במקביל את שירותי שגריר קנדה בארה"ב לשעבר, גורדון גריפין, כראש השדולה של תעשיית הנפט הכבד של קנדה בוושינגטון.

אופטי קנדה, חברה מוחזקת של אורמת (5.1%), עוסקת בהקמת פרויקט להפקה והשבחה של נפט גולמי כבד בלונג לייק במחוז אלברטה שבקנדה. היקף הפרויקט נאמד ב-6.1 מיליארד דולר קנדי (5.8 מיליארד דולר). הפרויקט כולל מתקן להפקה והשבחה של כ-72 אלף חביות ביטומן ליום ומבוצע במסגרת מיזם משותף עם נקסן.

קנדה, מקור יבוא הנפט הגדול ביותר של ארה"ב, מייצאת לארה"ב כמיליון חביות נפט מדי יום - כמחציתו מקורו בחולות ביטומנים במחוז אלברטה. היקף ההפקה של נפט גולמי כבד בקנדה צפוי לפי התחזיות לצמוח ל-3 מיליון חביות ביטומן עד שנת 2018, לעומת 1.2 מיליון חביות כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully