וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק הגישה הצעת רכש ל-10% ממניות דלק נדל"ן

TheMarker

7.9.2008 / 17:05

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מחזיקה כיום ב-70% ממניות חברת דלק נדל"ן. הצעת הרכש לפי שווי של 10.18 שקלים למניה

לאחר שמניית חברה הבת דלק נדל"ן צנחה מתחילת השנה בכ-56%, בחברה האם - קבוצת דלק - רואים בכך הזדמנות קנייה, ועל כן הקבוצה פרסמה הצעת רכש לציבור המשקיעים ל-10% מהון המניות של דלק נדל"ן. קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד, מציעה לרכוש מידי הציבור כ- 12.9 מיליון מניות של דלק נדל"ן תמורת 10.18 שקל למניה - ערך הגבוה בכ-18% ממחיר מניית דלק נדל"ן בפתיחת המסחר הבוקר.

במידה והצעת הרכש תתקבל במלואה, תחזיק קבוצת דלק 80% מהון המניות של דלק נדל"ן, ומהלך זה יעלה לה כ-132 מיליון שקל. המועד האחרון להיענות הציבור להצעת הרכש נקבע ליום 24 בספטמבר 2008. מלבד קבוצת דלק בנק הפועלים מחזיק ב-10% ממניות דלק נדל"ן, כך שכיום בבעלות הציבור יש 18% ממניות דלק נדל"ן. במידה וההצעה תתקבל במלואה ייוותרו בידי הציבור אחזקות בשיעור של כ- 8% בדלק נדל"ן, אולם בשל העובדה כי בנק הפועלים מחזיקה באחזקה מהותית בדלק נדל"ן ולקבוצת דלק אין עמה הסכמים המאפשרים לכפות את אחזקה בדלק נדל"ן לקבוצת דלק לא יהיה מספיק על פי תקנות ניירות ערך לרכוש 3% נוספים מדלק נדל"ן ולכפות על יתר הציבור (5% ) למכור לה את אחזקותיו בכדי להפוך לחברה פרטית. בקבוצת דלק אין כוונות בשלב זה לבצע את המהלכים בכדי למחוק את דלק נדל"ן מהבורסה.

מהלך זה מגיע לאחר שלפני כמה חודשים רכשה קבוצת דלק מידי טאו תשואות של אילן בן דב כ-5% מהון המניות של דלק נדל"ן תמורת כ-72 מיליון שקל. בנוסף לכך, קבוצת דלק רכשה בחודשים האחרונים מניות נוספות (1%) של דלק נדל"ן בשוק בהשקעה של כ-21 מיליון שקל, כך שההשקעה הכוללת ברכישת מניות דלק נדל"ן לאחרונה על ידי קבוצת דלק הסתכמה בכ-93 מיליון שקל.

בעקבות העסקות הללו צפויה דלק נדל"ן להיגרע בעדכון המדדים הקרוב ממדד תל אביב 100, אלא אם כן מניית דלק נדל"ן תבצע את התיקון המיוחל בחודשים הקרובים, וקבוצת דלק תממש חלק מאחזקותיה (זאת כיוון שעל פי תקנות ניירות ערך בבורסה, החברות הנכללות במדדים תל אביב 25 ותל אביב 100 חייבות לשמור על אחזקות ציבור מינימליות בשיעור של 25% לפחות).

דלק נדל"ן סיימה את הרבעון השני של 2008 בהפסד (המיוחס לבעלי המניות) של 105.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 140.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. זאת בעיקר בשל הוצאות בהיקף של כ-41 מיליון שקל בגין ביטול עסקת ילמולי, הוצאות של 60 מיליון שקל בגין עליית המדד, הפרשה של 18 מיליון שקל בגין ירידת ערך השקעה בחברת דרבן שבשליטת אליעזר פישמן ועוד. אמנם שווי הנכסים של דלק נדל"ן טרם רשם ירידה, אך בשל החשיפה החזקה לשוק הנדל"ן הבריטי, המצוי בשיא הסערה נוכח משבר האשראי הגלובלי, מניית החברה רושמת צניחה חדה של עשרות אחוזים בחודשים האחרונים.

גם הערכת השווי האופטימית של חברת הייעוץ הכלכלי - גיזה זינגר אבן - אשר נקבה לאחרונה לדלק נדל"ן שווי כלכלי של כ-3.5 מיליארד שקל הגבוה ביותר מפי 3 משוויה בבורסה, בינתיים לא מצליחה להפיח חיים במניית דלק נדל"ן, הרושמת בימים אחרונים זיגזגים חריגים של עד 7%-8% כלפי מעלה וכן כלפי מטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully