וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי הודיע על הלאמת פאני מיי ופרדי מאק

עפרה שלו

7.9.2008 / 18:26

לפי הערכות ההתחייבויות העצומות של פאני ופרדי יעלו למשלמי המסים בארה"ב עשרות מיליארדי דולרים. נגיד הבנק הפדרלי: "צעד הכרחי זה יחזק את שוק הדיור האמריקאי"

שר האוצר של ארה"ב הנרי פולסון הודיע רשמית על הלאמת ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק. המהלך נועד לבלום את משבר האמון בשתי החברות, המהוות יחדיו כמחצית משוק המשכנתאות האמריקאי.

במסגרת התוכנית, משרד האוצר האמריקאי ירכוש את מניות הבכורה של החברה. כמו כן, האוצר ירכוש ני"ע מגובי משכנתאות מהחברות בשוק הפתוח. "צעד הכרחי זה יחזק את שוק הדיוק האמריקאי ויקדם את היציבות בשווקים הפיננסיים", אמר נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי.

פולסון נפגש כבר ביום שישי עם מנכ"ל פאני מיי דניאל מאד ומנכ"ל פרדי מאק ריצ'רד סירון כדי לעדכן אותם כי החברות שבראשן הם עומדים ייכנסו לאפוטרופוסות של הממשל הפדרלי, וכי הם יאבדו את משרתם. גם הדירקטוריונים של החברות יוחלפו, ובעלי המניות יישארו בידיים ריקות. עם זאת, החברות ימשיכו לתפקד, והממשלה תערוב לחובות שלהן.

אף שקשה לאמוד את העלות של פעולות חילוץ ממשלתיות, מומחים מעריכים כי ההתחייבויות העצומות של פאני ופרדי יעלו למשלמי המסים בארה"ב עשרות מיליארדי דולרים, ויהפכו את פעולת החילוץ הזו לאחת הגדולות בהיסטוריה של המדינה.

זו איננה פעולת החילוץ הראשונה של ממשל ארה"ב השנה: במארס חילץ הממשל את בר סטרנס, בנק ההשקעות ה-5 בגודלו בארה"ב שנקלע לקשיי נזילות. בר סטרנס נמכר לג'יי.פי. מורגן צ'ייס, ובעלי המניות קיבלו סכום מזערי של 10 דולר למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • פאני
  • פרדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully