וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמים ברמדאן? הסלולרי יעזור לכם

8.9.2008 / 10:09

טלפונים מיוחדים באינדונזיה מעירים את המאמינים בבוקר, מודיעים להם על מועדי התפילה ומבשרים בסוף היום על סיום הצום

מוסלמים באינדונזיה, הנאבקים לאזן בין עבודה לבין מצוות הצום בחודש הרמדאן, מצאו פיתרון דווקא בדמותם של טלפונים סלולריים מיוחדים שעוזרים להם לקיים את אמונתם. גאדג'טים איסלמיים נהנים בתקופת הרמדאן מפופולריות רבה במיוחד באינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. בתקופה זו, המאופיינת באווירה דתית חזקה, המאמינים מצווים להימנע ממזון, משקה, ניבולי פה ויחסי מין מצאת החמה עד לשקיעתה.

המהדורה המוגבלת של טלפונים "הידאיה" – מלה שפירושה הכוונה שמימית בערבית – משמיעה למאמינים חמש פעמים ביום את הקריאה המסורתית לתפילה וגם את התיפוף המכריז על שקיעת החמה וסיום הצום. הטלפונים גם מעירים את המוסלמים בבוקר באמצעות שירים דתיים, כדי שיספיקו לאכול ארוחה מפסקת לפני התפילה.

"בעבודה, פספסתי כמה פעמים את התפילה מכיוון שאיבדתי את תחושת הזמן ולא שמעתי את קול התופים בגלל רעשי העיר", אומר דוני מרוואן, עובד ייצור בן 35. "אבל עם הטלפון החדש אני לא מחמיץ דבר".

התמונה הקבועה על מסך הטלפון מציגה תמונה של המסגד הגדול בג'קארטה ומציינת את הכיוון של מכה. הטלפונים גם מאפשרים ללקוחות להוריד מוזיקה מוסלמית ותמונות. מחירם של המכשירים הוא 32 דולר, מה שעזר להם להפוך ללהיט באינדונזיה, בה הביקוש לטלפונים סלולריים עצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully