וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוסכים לפנסיה בישראל לא ייפגעו מהלאמת פאני ופרדי

מירב ארלוזורוב

9.9.2008 / 9:53

היקף ההשקעות בענקיות המשכנתאות בתיקי הפנסיה הישראלים מסתכם ב-150 מיליון ש’. הבנקים לעומת זאת, השקיעו 14 מיליארד ש’

בניגוד לבנקים בישראל, שהשקיעו כ-14 מיליארד שקל מהונם בשתי ענקיות המשכנתאות האמריקאיות פאני מיי ופרדי מאק, החוסך הישראלי לפנסיה כמעט ולא השקיע בשתיים. בדיקה בחמשת הגופים הגדולים ביותר בשוק החיסכון הפנסיוני - ובהן חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות פנסיה המחזיקות נכסים בהיקף של כ-100 מיליארד שקל - מעלה כי ההשקעה במניות או באיגרות חוב של פאני ופרדי מסתכמת ב-150 מיליון שקל בלבד (0.15% מהנכסים).

בהנחה ששאר המשקיעים הפנסיוניים בישראל אינם שונים מחמשת הגדולים, הרי שהחוסך הפנסיוני הישראלי כמעט ולא השקיע כלל בשתי ענקיות המשכנתאות - ולכן אינו חשוף להפסדים ישירים כתוצאה מהלאמתן.

ההשקעה המזערית בשתי הענקיות מצד תיקי החיסכון הפנסיוניים בישראל יוצאת דופן במונחים עולמיים. חלק גדול מהמשקיעים המרכזיים בעולם השקיעו בפאני ובפרדי, וראו בהן השקעה בטוחה לחלוטין - מעין זרוע של האוצר האמריקני.

ההערכה היא כי ההשקעה הנמוכה בשתי החברות בתיקים הפנסיוניים בישראל נבעה מהריבית הגבוהה בשוק איגרות החוב בישראל, שהפכה את ההשקעה באג"ח של השתיים לבלתי אטרקטיווית. בכך, הנטייה של המשקיעים המוסדיים בישראל להעדיף השקעה בישראל על פני השקעה בחו"ל פעלה הפעם לטובת החוסכים.

  • עוד באותו נושא:
  • פאני
  • פרדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully