וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מוסיף 0.2% ל-3.589 שקלים

טל לוי

9.9.2008 / 12:09

מנהל המסחר בחדר העסקות של בנק דיסקונט: "המתאם בין ביצועי הדולר בעולם לבין ביצועי הדולר בישראל חזק מאד בימים אלה"

שבוע המסחר במט"ח נפתח במגמה חיובית - הדולר בישראל מיישר קו עם ביצועי הדולר בחו"ל. המטבע האמריקאי מוסיף כעת 0.2% והוא נסחר ברמה של 3.589 שקלים. מתחילת השנה איבד הדולר 6%. מאז הודיע בנק ישראל ביולי כי ירכוש מדי יום 100 מיליון דולר, הוסיף הדולר 13% - שהם יותר מ-40 אגורות.

בעולם, ממשיך הדולר במסע ההתחזקות מהשבועות האחרונים. אתמול הוסיף המטבע האמריקאי 1.2% מול היורו והוא נסחר ברמה של 1.41 דולרים ליורו - הרמה הגבוהה מאז אוקטובר 2007. הטריגר המיידי הוא ההלאמה של חברות המשכנתאות, פאני מיי ופרדי מאק, שהשיבה את אמון המשקיעים בשווקים הפיננסים. מדובר ביום השמיני ברציפות בו מתחזק הדולר מול היורו - רצף העליות הארוך ביותר של המטבע האמריקאי מול היורו מאז 2003.

"המתאם בין ביצועי הדולר בעולם לבין ביצועי הדולר בישראל חזק מאד בימים אלה, ולכן הדולר מתחזק גם מול השקל לאור התחזקותו מול המטבעות המובילים"; כך אומר מנהל המסחר בחדר העסקות של בנק דיסקונט, מישל מזרחי. "בעקבות רכישת המט"ח שמבצע בנק ישראל מדי יום ובשל התחזקות הדולר בעולם, הדולר צפוי להתחזק גם בישראל בימים הקרובים", מוסיף מזרחי.

מבחינה טכנית, רמת ההתנגדות הבאה של הדולר נמצאת ב-3.645 שקלים ומזרחי אומר כי מדובר ברמה טכנית חשובה שעמדה למבחן כבר פעמיים: "אם הדולר יצליח לעלות מעבר ל-3.65 שקלים, הוא יגיע גם לרמה של 3.70 שקלים. בעבר, הגיע הדולר לרמה דומה אולם אז נפל בחזרה לרמות של 3.55 שקלים".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully