וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להפסדי עתק של הבנקים בישראל

שרון שפורר

10.9.2008 / 9:25

בעקבות הנפילה במניית בנק ליהמן ברדרס. אנליסט: "החשיפה של הבנקים עשויה להגיע למיליארדי שקלים - זה לא אומר שהפסד יגיע לסדר גודל זה"

"למרבית הבנקים בישראל יש חשיפה לליהמן ברדרס (-44.9% , 7.79) שבאה לידי ביטוי בכמה אופנים: בהשקעות ישירות באג"ח, ב-CDS (נגזרות אשראי) ובפעילויות נוספות מורכבות יותר בין הבנקים. כמעט ואין פירוט בדו"חות של הבנקים לחשיפה שלהם להתחייבויות של ליהמן, אך משיחות שקיימתי אתמול עם חלק מהנהלות הבנקים ומעט מידע שעולה מהדוחות, נראה כי לבנקים המקומיים יש חשיפה גבוהה לליהמן ברדרס. אני מעריך כי סך החשיפה של הבנקים לליהמן ברדרס הינה בהיקף של מיליארדי שקלים - אך ההפסדים שהבנקים עשויים להקלע אליהם אינם בהכרח בסדרי גודל מסוג זה", כך אמר אמש האנליסט אלון גלזר מלידר שוקי הון בתגובה לקריסה של מניות ליהמן בכ-45% בוול סטריט לאחר קריסת המגעים עם הבנק הקוראני KDB.

גלזר מבקש להדגיש כי "ליהמן ברדרס עדיין לא נפל אבל האינדיקציות והניסיון של השוק בהחלט מלמדים שכדאי להעריך מה יקרה אם תרחיש כזה יתממש".

לדבריו של האנליסט, הפעם לא רק הבנקים ייפגעו: "גם חברות הביטוח וגופים פיננסים נוספים צפויים להיפגע מהמשבר כאשר גם להם החשיפה היא בשני מישורים: הראשון - בחשיפה ישירה לאג"ח וייתכן שאף למניות ליהמן ברדרס, והשני - במוצרים מובנים ובאופציות שליהמן ברדרס עומד מאחוריהם.

"נפילה של ליהמן", מסייג האנליסט, "אינה אומרת בהכרח כי מוצרים ששווקו על ידו ייפגעו אבל אין ספק שהיא מגדילה את הסיכון הטמון בהשקעה בהם". לדבריו, "מעבר להשלכות אלו, חשוב להבין שנפילה של בנק השקעות בסדר גודל כשל ליהמן ברדרס עלולה להאיץ את כדור השלג של משבר האשראי העולמי ולהביא למכירה מואצת של נכסים פיננסיים ונכסי נדל"ן ובעקבותיה לירידות מחירים".

לבסוף מנסה גלזר גם להרגיע במעט את השוק: "לצד התחזיות העגומות האלו אני חייב לסייג מעט את הדברים. ראשית, ליהמן עוד לא נפל ושנית, ייתכן וגם אם נראה קריסה של ליהמן - הבנק הפדרלי ייחלץ שוב לעזרה. ועם זאת אינני בטוח שאחרי ההתערבויות האחרונות של הבנק הפדרלי ובכלל הלאמת פאני מיי ופרדי מאק הוא ימשיך לתת גיבוי מלא במקרה של ליהמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully