וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הכימיקלים הורידו את המדדים בת"א

רותם סלע

10.9.2008 / 18:00

המעו"ף ותל אביב 100 איבדו 0.9%, התל-טק נחלש ב-1.7%. מניית כימיקלים לישראל ירדה ב-2.5% והחברה לישראל נחלשה ב-2%

המדדים המרכזיים סיימו את יום המסחר בירידות שערים: תל אביב 100 ומדד המעו"ף נסגרו בירידה של 0.9%. הירידות החדות במהלך היום במניות כימיקלים לישראל והחברה האם שלה, החברה לישראל, נחלשו לקראת סוף היום והחברות ירדו בסופו של דבר ב-2.5% ו-2% בהתאמה. בכך המשיכו מניות אלו את מגמת הירידה בהן אתמול, אז איבדו המניות כ-5% כל אחת.

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח היום על רקע הצל הכבד שמטיל המשבר הפיננסי בעולם. אווירה אופטימית בתחילת המסחר בוול סטריט אמש בעקבות הלאמת ענקיות המשכנתאות פאניי מיי ופרדי מק התחלפה מהר בירידות שערים חדות בעקבות חששות ליציבותו של בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב - ליהמן ברדרס, שירד אתמול ב-44.5%.

עיתון קוריאני פירסם היום כי הבנק הגדול באירופה, HSBC, ובנק סיני שסירב להזדהות נמצאים בין הרוכשים הפוטנציאלים לנתחים מבנק ליהמן ברדרס - בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב. כך דיווח העיתון הקוריאני "Chosun Ilbo", אשר ציטט מקורות בתעשיית הפיננסים. שווי החלק שמעוניין הבנק למכור מוערך בכ-40 מיליארד דולר. רכישת חלק מהבנק עתידה כמובן להרגיע את המערכת הפיננסית החוששת לקריסתו של בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב בעקבות משבר הסאבפריים.בינתיים פרסם הבנק דו"חות מקדימים המצביעים על הפסד של 3.9 מיליארד דולר, הפסד כפול מזה שחזו האנליסטים.

במקביל לירידות בוול סטריט, ממשיך לרדת גם מחיר הנפט. שוק הסחורות המשיך לרשום ירידות ומחיר הנפט הגולמי נסגר בשפל של חמישה חודשים על רקע הערכות כי ארגון אופ"ק, האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, יחליט היום להשאיר ללא שינוי את מכסות התפוקה של המדינות החברות בו. מחיר הזהב נפל לרמתו הנמוכה ביותר השנה.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 103.26 דולר לחבית - רמתם הנמוכה ביותר מאז אפריל - לאחר ירידה של 2.9% או 3.08 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מדובר במחיר הנמוך ב-30% משיא של 147.27 דולר לחבית שנרשם בחודש יולי.

מניות חברות כימיקלים לישראל (-2.5% , 4948.0) והחברה האם שלה החברה לישראל (-2.01% , 277300.0) המהוות כ-20% ממשקלו של מדד המעו"ף ירדו גם היום ואיבדו 2.5% ו-2% בהתאמה. אתמול איבדו מניות כי"ל כ-5.1%, כשגם מניות חברת האם החברה לישראל ירדו ב-6%. ירידות אלו נרשמו בחברות על רקע חששות לירידות מחירים בתחום הדשנים והאשלג בו פועלת כי"ל, המהווה את רוב הפעילות של חברת האם שלה.

גילץ (0.26% , 1163.0) שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש נסחרה בעליה של 0.26% וחברת שיכון ובינוי (0.54% , 409.2) מקבוצת אריסון השקעות עלתה ב-0.5% על רקע ההודעה על הרחבת הפעילות הסולרית שלהם באירופה המנוהלת דרך חברת גילץ ספרד. החברות ממשיכות להרחיב את פעילותן בתחום האנרגיה הירוקה בספרד, ומבצעות עסקה ראשונה מאז כניסתה של שיכון ובינוי לשותפות ביולי האחרון. גילץ ספרד התקשרה בהסכם לרכישת פרויקט נוסף בעיר מורסיה בחבל קוברה שבדרום ספרד, לייצור חשמל בשיטה סולרית פוטו-וולטארית, בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון יורו.

חברת מכתשים אגן (0.47% , 2590.0) עלתה בכ-0.5%, על רקע המלצת תשואת יתר שפירסם היום בנק איגוד. בסקירה טוענים כלכלני הבנק כי חברת חומרי ההדברה הגנריים נכתשת על ידי השוק בעקבות הירידות במחירי הסחורות, תוך התעלמות מהשיפור אותו רושמת החברה בפן התפעולי. האנליסט דורון דגול מאיגוד מעניק למנייה מחיר יעד של 36 שקלים הגבוה ב-38% ממחירה של המנייה במסחר.

מצבו של בנק מזרחי-טפחות (0.34% , 2350.0) טוב מספיק בכדי שבעלי השליטה ישקלו להציע למנכ"ל הבנק, אלי יונס, חבילת שכר משופרת במסגרת המשא ומתן להערכת חוזהו. יונס, המחזיק ב-1.09% ממניות הבנק השוות כ-56 מיליון שקל, השתכר ב-2008-2007 כ-10.2 מיליון שקל. משפחות ורטהיים ועופר השולטות בבנק מתעדות כנראה להציע ליונס תנאים משופרים בכדי שימשיך להוביל את מזרחי-טפחות. מניות הבנק הוסיפו היום 0.34%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully