וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס דיווח על הפסד נקי בסך 3.9 מיליארד דולר

מיכל רמתי

10.9.2008 / 15:23

כפול מתחזיות האנליסטים. בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב דיווח על מחיקות בסך 7.8 מיליארד ד' ועל מכירת נכסים כדי לגייס הון

ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, דיווח על הפסד נקי בסך 3.9 מיליארד דולר, או 5.92 דולר למניה, ועל מחיקות ערך בסך 7.8 מיליארד דולר. אנליסטים צפו הפסד של כ-2.8 דולר למניה. הבנק אף הודיע על הקטנת הדיווידנד, צמצום חשיפתו לשוק הדיור, ועל כוונתו למכור נכסים על מנת להגדיל את נזילותו. הבנק דיווח על הכנסות בסך 2.9 מיליארד דולר. המניה יורדת ב-6.7% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט, בעקבות ההודעה.

ליהמן החליט לפרסם דו"חות מקדימים, לאחר שביום שלישי קרסה מנייתו ב-45%. החששות בשווקים כי הוא עשוי להיקלע למשבר נזילות - גברו.

הבנק דיווח כי הוא נמצא במגעים למכירת תיק המשכנתאות שלו בבריטניה לחברת ניהול הכספים בלאקרוק - תיק נכסים המוערך בכ-4 מיליארד דולר. ליהמן צופה להשלים את העסקה בשבועות הקרובים. להערכת ליהמן, חשיפתו לשוק המשכנתאות לדיור תצטמצם ב-47% ל-13.2 מיליארד דולר, בעקבות העסקה. ליהמן גם הפחית את חשיפתו לשוק הנדל"ן המסחרי ב-18% במהלך הרבעון, ל-32.6 מיליארד דולר.

מוקדם יותר היום דיווח כי הבנק הגדול באירופה, HSBC, והבנק הסיני שסירב להזדהות נמצאים בין הרוכשים הפוטנציאלים לנתחים מליהמן ברדרס. כך דיווח העיתון הקוריאני "Chosun Ilbo", אשר ציטט מקורות בתעשיית הפיננסים. שווי אותו חלק שמעוניין הבנק למכור מוערך בכ-40 מיליארד דולר.

עתידה של ליהמן כחברה עצמאית מוטל כעת בספק, ואנליטסים רבים מעריכים כי לבנק אוזלות ההזדמנויות. החברה, הכורעת תחת נטל ההפסדים שמקורם במשבר האשראי, מצאה עצמה במרוץ למצוא חבל הצלה פיננסי - יתכן באמצעות מכירת חטיבת ניהול הכספים היוקרתית שלה, או באמצעות השקעה גדולה ממשקיע חיצוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully