וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה ישראלית נלחמת במשקל עודף

גיא גרימלנד

10.9.2008 / 16:03

טוליפ מדיקל השלימה גיוס 8 של מיליון דולר. מפתחת קפסולה המסייעת בהרזיה ושמירה על תחושת שובע. הפיתוח אינו מבוסס תרופה

חברת טוליפ מדיקל, המפתחת קפסולה המסייעת בהרזיה ושמירה על תחושת שובע, משלימה את סבב גיוס ראשון לשמונה מיליון דולר, לאחר שלסבב גיוס הצטרפה קרן 7Health בניהולה של דליה מגידו. הקרן השקיעה כעת 2.5 מיליון דולר, בעבר היא זכתה להשקעה של שלושה מיליון דולר מקרן אגת של דני נווה ו-3 מיליון דולר ממשקיעים קנדיים.

"נכון להיום כל הטיפולים שניסו לתת מענה פתרון לבעיית משקל יתר נכשלו", ציינה מגידו. "הפתרונות הקיימים הם או אגרסיוויים מדי, כמו ניתוח, או מוגבלים ביתרונות הקליניים שהם מעניקים. לגלולה של טוליפ יש את הפוטנציאל לספק פתרון אפקטיווי ובטוח". החברה נוסדה בשנת 2005. צוות טוליפ מדיקל כולל את היזם והממציא דורון מרקו, היזם שמעון אקהויז ואלון רייטר, לשעבר מקרן גיזה.

רייטר מציין בשיחה עם TheMarker כי כיום שוק פתרונות הרזייה (כולל תרופות, ניתוחים, חדרי כושר וכו') מסתכם בכ-54 מיליארד דולר. "כשאתה מדבר על פיתוח תרופה למניעת הרזייה מניחים שזו תהיה תרופת בלוקבסטר שמניבה הכנסות של כמה מיליארדי דולרים. כיום כשני שליש מהאמריקאים הם במשקל עודף. לאחרונה פורסם מחקר שגורס שכל האמריקאים יהיו ב-2043 במשקל עודף", אומר רייטר.

הפיתוח של טוליפ מדיקל אינו פארמה (כלומר מבוסס תרופות). מדובר בקפסולה שבתוכה יושב מכשיר שנפתח בקיבה ויוצר תחושת שובע. אין הפרשה של חומרים ואין פעילות או אינטראקציה עם הגוף. המכשיר מאפשר ליצור מתח פנים גבוה בקיבה, מה שמשדר למוח סינגלים של שובע. ל-7Health, שמתמקדת בעיקר בחברות ישראליות שמפתחת מכשור רפואי, זוהי השקעה רביעית, לאחר שעד כה השקיעה באנג'יסקור, כיאזמה ואימפליינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully