וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי משתלט על העסקים של גאידמק?

מיכאל רוכוורגר

11.9.2008 / 10:37

האחים צביקה ויוסי ויליגר מתחילים לבצע פעולות השתלטות ראשונות על שתי חברות בקבוצת גאידמק - גילאון ואמריס. ממשיך להסתבך

האחים צביקה ויוסי ויליגר, שהעניקו לארקדי גאידמק הלוואה של 76 מיליון שקל, מתחילים לבצע פעולות השתלטות ראשונות על שתי חברות בקבוצת גאידמק - גילאון ואמריס.

אמריס וגילאון דיווחו אתמול כי ויליגר וגאידמק הגיעו להסכם כי מיד עם העמדת ההלוואה לגאידמק, הוא ימנה שני דירקטורים שיומלצו על ידי ויליגר. הדירקטורים יכהנו בתפקיד כל עוד ההלוואה לא תיפרע או שויליגר לא יממש את אופציית הרכישה Call שניתנה לו כדי לרכוש את כל הני"ע המשועבדים או חלקם.

בנוסף, כל מינוי, פיטורים וקביעת תנאי ההעסקה של מנכ"ל וסמנכ"ל כספים של אמריס וגילאון יהיו כפופים לאישור מוקדם בכתב של צביקה ויליגר. צביקה ויליגר יוכל גם לדרוש החלפת מנכ"ל, סמנכ"ל כספים או חשב בשתי החברות, וכל עסקה חריגה שתתבצע בידיהן תהיה כפופה לאישור של צביקה ויליגר.

ויליגר סירב להתייחס לידיעה, אך מקרוביו אמרו כי בשלב זה לא מדובר בהשתלטות על אמריס וגילאון, אלא בצעד שנועד לחזק את הביטחונות שניתנו להלוואות. עם זאת, אמרו המקורבים כי כל האפשרויות יהיו פתוחות בעתיד.

נכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא נפתרה סוגיית ביצוע שיעבוד כפול של מניות אוסיף, שנתגלה בעקבות בדיקת נאותות משפטית מחודשת שביצע משרד עו"ד י.שגב ושות', המייצג את גאידמק מול אורי שני, ובמימוש אחזקותיו הציבוריות המסתמן בישראל.

משרד שגב גילה כי מלבד העובדה שמניות אוסיף משועבדות בשיעבוד ראשון למזרחי טפחות, בוצע שיעבוד נוסף לאחים ויליגר תמורת ההלוואה לגאידמק.

לפי הערכות בשוק, גאידמק ממשיך לקבל הצעות לרכישת אוסיף, אך דוברו ציין כי אין דבר קונקרטי שמחייב דיווח. אוסיף נתבקשה באסיפת בעלי אג"ח סדרה ה' להסביר בתוך ימים ספורים לנציגים של מחזיקי האג"ח כיצד נהפך הפיקדון בסך 30 מיליון דולר שהופקד בבנק ברוסיה לטובת רכישת הקרקע שבבעלות גאידמק למקדמה ממשית שהועברה לחשבונו מבלי בטוחות כלשהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully